Auto huren

Hallo,

De tweede helft van november plannen we een reis met vier personen naar Nicaragua. We zouden graag een auto huren voor een 7-tal dagen. Heeft er iemand een goed en betaalbaar adresje in de buurt van Managua - Granada? We zouden dan een toer willen maken langs Teustepe, Matagalpa en Somoto. Zijn er nog andere interessante zaken die we zeker nog moeten meepikken? Nadien gaan we nog richting Ometepe.

Groetjes,

David

Hola,

Ik zou bij de wat bekendere, grotere bedrijven huren, zoals Dollar Rent a Car, Alamo of Nicaragua Rent a Car. Wees goed op de hoogte van wat er allemaal bij komt kijken, want er zitten wel risico’s aan, bovendien is een auto huren in Nicaragua niet perse nodig. Lees even wat oude topics in dit forum over autohuur, o.a. dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=123647

Er zijn een heleboel dingen om mee te pikken, ligt eraan hoelang in je blijft in Nicaragua. Als je maar 7 dagen hebt, dan zou ik Matagalpa, Estelí (UCA Miraflor) en Somoto pakken. Is er een speciale reden dat je naar Teustepe gaat? Misschien kun je dan ook een wandeling/tocht door omgeving van San José de los Remates doen, onwijs mooi. Ometepe zou ik max. 5 dagen aanraden, verder kun je dit makkelijk combineren met Granada en San Juan del Sur.

Saludos,
Sole

We zijn met een groepje van vier. Weet niet of het dan interessant is om voor de verplaatsingen een taxi te nemen?? Omdat iemand in de groep wat claustrofobisch is en dus problemen heeft om op een overvolle bus te zitten proberen we dit te vermijden voor langere afstanden. Vandaar dat we het alternatief van een auto huren aan het bekijken zijn.

Er zijn een heleboel dingen om mee te pikken, ligt eraan hoelang in je blijft in Nicaragua. Als je maar 7 dagen hebt, dan zou ik Matagalpa, Estelí (UCA Miraflor) en Somoto pakken. Is er een speciale reden dat je naar Teustepe gaat? Misschien kun je dan ook een wandeling/tocht door omgeving van San José de los Remates doen, onwijs mooi. Ometepe zou ik max. 5 dagen aanraden, verder kun je dit makkelijk combineren met Granada en San Juan del Sur.

We hebben in totaal 14 dagen tijd om rond te trekken. Komt dus neer op 7 dagen het noorden (met auto). Enkele dagen Ometepe en omstreken en de overige dagen Oostkust, wat is er daar aan te raden?

Wat Teustepe betreft, ik heb een wegen-/overzichtskaart van Nicaragua gekocht en volgens de kaart zouden daar warm waterbronnen of zoiets zijn, vandaar dat het er ook tussen staat…

Groetjes,

David

Hola,

Als iemand claustrofobisch is, is het aan te raden om een huurauto te nemen. Bussen in Nicaragua kunnen soms (over)vol zijn, maar vaak met lange afstanden in express bussen mogen er niet meer passagiers mee dan het aantal stoelen, heb je airco en stoppen deze bussen onderweg maar op een aantal plaatsen. Als je dus met het ov gaat, zul je ongetwijfeld wel een aantal keer in een volle bus zitten, maarja dat is ook part of the experience van de Nica cultuur.

Ik ben zelf nooit in Teustepe geweest, van wat ik heb gehoord worden de warm waterbronnen alleen door de lokale bevolking bezocht en zijn ze niet heel spectaculair. Op Ometepe heb je ook warm waterbronnen Ojo de Agua, daarvan weet ik zeker dat het de moeite waard is om heen te gaan.

Als je een week naar het noorden gaat en enkele dagen Ometepe, dan ga je enkele dagen oostkust niet redden. Je bent dan langer aan het reizen dan dat je zelf op een plek bent. De oostkust bestaat uit Río San Juan en de Caribe. Voor beide streken is het sowieso al aan te raden om minimaal een week uit te trekken. Persoonlijk zou ik aanraden om na Ometepe naar Granada of San Juan del Sur te gaan.

Saludos,
Sole