Ik heb het reisforum gevonden, wat leuk! En een boel informatie ook!
Op 05 december vertrekken mijn vriend en ik voor 3,5 week naar Nicaragua.
Vanuit eerdere vakanties gaat onze voorkeur uit om een auto te huren, maar ik hoor hier heel veel verschillende verhalen over.
Corrupte politie, dat je goed de wetten moet lezen, etc? Is het af te raden om een auto te huren?
Ik vind het namelijk jammer om lange tijden in de bus te zitten, ik kies liever zelf waar we gaan en staan, maar toen we vorig jaar in Bali aankwamen was het al snel duidelijk dat autohuur niet verstandig was. Vandaar dat ik op zoek ben naar meer informatie. Veel info is gedateerd waardoor ik benieuwd ben hoe het er op dit moment aan toe gaat.
Waarom kijk je het gewoon niet aan als je eenmaal in Nicaragua bent? De meeste reisafstanden zijn kort en prima te doen met OV. Mocht je dit toch niet fijn vinden, dan kun je ter plekke altijd een auto huren. Je kunt hier meer info vinden over ov en auto huren: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=181325. Let wel op dat wanneer je rond de feestdagen een auto wilt huren dit op tijd moet reserveren, ov rijdt gewoon behalve op de feestdagen of dan hebben ze aangepaste tijden.
Wellicht kun je me ook vertellen waar we het beste een jungle tour kunnen boeken?
We willen graag een echte jungle tour maken, een dagwandeling is voldoende, het liefste inclusief overnachting.
Nu lees ik dat El Castillo zich daarvoor leent, en heb de acommodatie Refugio Bartola bekeken.
Is dit ook de beste plek om dit te doen? We willen graag zo veel mogelijk wildlife zien en de ongerepte natuur.
Zie veel plekken waar je vooral vogels kunt spotten, dat is niet echt hetgeen waar we naar op zoek zijn.
Na de tour willen we naar Bluefields om vervolgens daar de boot naar de Corn Islands te nemen. Dus wellicht heb je handige tips voor ons!