Reizen met de auto door Nieuw-Zeeland

Hey Remko,

bedankt voor je antwoord. Wij hebben onze route ondertussen aangepast, maar toch gaan wij beide eilanden doen in 4 weken tijd. Wij hebben namelijk niet meer verlofdagen, zo is het nu eenmaal.
En om nu zomaar twee keer te vliegen, daar is deze reis toch wel wat duur voor! Nieuw-Zeeland ligt nu ook niet echt om de hoek! :disgust:
Ik kan heel goed begrijpen dat er zoveel meer te zien is dan de hoogtepunten, maar wij hebben daar gewoon de tijd niet voor en ik kan ook niet zomaar een jaartje verlof nemen van mijn werk!
Zelfs als wij enkel de hoogtepunten gaan zien (zo heb ik met mijn ouders ook het Zuidwesten van USA) gedaan, dan nog zal het meer dan de moeite zijn! :zon02:

Groetjes

Hoi renate

erg jammer dat je niet meer dagen hebt maar het is idd meer dan de moeite waard om julie trip te doen.
Genieten zal geen enkel probleem zijn, weet ik!
Daarom, een goede reis toegewenst :dag: en veel plezier
Groetjes:vak01:
Remko

Hoi Renateke!
Wij zijn vorig jaar januari in 4 weken zowel Noord- als Zuid eiland geweest en dat was heel goed te doen hoor!! Wij hebben nu eenmaal ook niet meer vrije dagen te besteden. Inderdaad ook veel highlights gezien, maar van gehaast reizen was absoluut geen sprake! Lekker ons eigen gang gegaan. Ook gewoon een kwestie van niet te laat je bed uitkomen en de dag goed meepikken! Als je vragen hebt, stel ze gerust!

Hebben jullie problemen gehad met verzekeren vd auto?hoorde via via dat je 25 moet zijn om de auto wa te verzekeren
klopt dit of hebben jullie daar geen problemen mee gehad?

Groetjes Jen

Je eigen auto hebben of samenreizen met backpackers zijn de mooiste ervaringen en de bewegingvrijheid te hebben van een auto is gewoon een must in land zoals NZ

Als je onder de 21 of 25 weet niet meer bent moet je een hogere premie betalen en heb je meer eigen risico, maar je kunt je wel verzekeren.

Hallo!

Weet iemand ook of het voor 7 weken handig is om een auto (busje) te kopen?

Ik weet dat het wel aardig wat geregel kan zijn, maar ik zie ook dat als je voor 7 weken iets wil huren in het hoogseizoen je al snel rond de 4000 dollar kwijtbent (half november tot 2e week januari).

We reizen met z’n tweën, dus we kunnen de kosten delen:-)

Gr. Vins

Hou er rekening bij dat je hem ook moet verkopen en vertel dan nooit je vertrektijd dat scheelt in de prijs. Misschien nog iets anders huur bij de onbekende kleine als je gaat huren en nieuwe auto,s rijden zuiniger dan oude en je maakt aardig wat kilometers.
martin

Wat leuk om dit allemaal door te lezen…al die planningen.
En al die vragen…ik krijg er al helemaal zin in.
Ik ga volgend jaar februarie ook naar New-Zeeland en ik ben blij dat ik alleen een auto heb gehuurd en de rest zelf indeel.
Het enig nadeel is dat ik de 25ste de milford track ga lopen dus rond die datum moet ik daar zijn.
Ik blijf jullie lekker volgen en de belangrijkste dingen pik ik eruit en schrijf ik op om daar misschien te gaan doen.

Nog een half jaar:)

wie heeft er ervaring met auto’s huren in NZ?
of kun je makkelijk genoeg met ov reizen?

Dit soort reacties zie ik heel van mensen die daar gewoond hebben of daar een half jaar doorgetrokken hebben.

Ik ben er ook geweest en dat was toen maar voor 4 weken en nu ga ik weer voor maar 5 weken.

En als ik ook maar me ooit maar iets had aangetrokken van zulke reacties dan zou ik misschien helemaal nooit gaan, want niet iedereen kan zoveel tijd vrij krijgen. Tenzij je ontslag neemt ofzo.

Nee, je doet het land geen recht aan als je niet gewoon probeert het hele land te zien. Als je gaat en alleen maar het noord of zuid eiland gaat bezoeken van wegen tijd gebrek dan zul je nooit de diversiteit van het land begrijpen.

Ga alsjeblieft gewoon naar heel Nieuw Zeeland. Prop het desnoods in 3 weken als je niet meer tijd vrij kunt krijgen. Maar ga wel naar beide eilanden!

En ik beloof je dat of je nou 3 of 10 weken gaat, je zult altijd nog eens terug willen gaan!

Helemaal met JOOSTNL eens!

heeft iemand weleens van www.easycar.nl gehoord?
en daar ervaring mee?

Ik heb nog helemaal geen ervaring met werkelijk huren daar, maar ik weet wel dat een lokale organisatie makkelijker werkt dan een internationale organisatie.

Als zij werken met een lokaal bedrijf in Nieuw Zeeland, dan pakken zij natuurlijk een winst-percentage die jij liever niet wilt betalen.
Ook zie ik dat ze niet veel locaties hebben in Nieuw Zeeland, dus misschien krijg je dan ook niet binnen een paar uur vervangend vervoer als hij er opeens echt mee stopt. Er is natuurlijk wel de AA (de ANWB daar) maar vervangend vervoer is soms makkelijker dan wachten tot de garage het gerepareerd heeft.

Ook kun je niet van uit het vliegtuig zo naar je auto overstappen, dus moet je nog bus/taxi zien te regelen tot je je auto hebt. Soms brengen ze de auto naar het vliegveld voor extra kosten maar niet buiten kantoor uren.

Ook verkies ik wisselen van auto als ik van het ene eiland naar het andere vaart. Dus auto inleveren, varen wellington-picton, en volgende ophalen. scheelt je 150 euro geloof ik in ferry kosten.

Oke, ze spreken nederlands, maar wat moet je daar als je niet een beetje engels kan. Maar voor de rest is huren bij een bedrijf in NZ niks moeilijker dan bij een bedrijf hier.

Natuurlijk altijd wel van te voren boeken, anders kom je in NZ er achter dat alle goedkope auto’s verhuurd zijn (of tenminste dat zeggen ze natuurlijk).

En vergeet je internationaal rijbewijs niet (verkrijgbaar bij de ANWB voor €13,-).

veel offertes aanvragen en laten merken dat je bij verschillende bedrijven informatie opvraagd.
Ik heb 2 x 2 maanden bij deze firma http://mcdonaldsrentacar.co.nz/ gehuurd geen gezeur goedkoop en goede toyota carolla,s. Je wordt ook op het vliegveld opgehaald.

bedankt voor alle info!

Dit lijkt mij zelf wel een goede optie: http://www.bbh.co.nz/motor_insurance

En voor zover ik heb gelezen is er ook geen leeftijdgrens:hihi:

Ik heb nu inmiddels een auto geregeld via www.cheapcarhire.co.nz. Zij hebben een zoekmachine die alle lokale verhuur bedrijven afzoekt naar beste optie, en ze zijn echt goedkoper dan rechtstreeks boeken.
Zo kwam ik via hun bij www.exploremore.co.nz. CheapCarHire regelt alles voor je, verzekering (niet per maand, maar per dag berekend :slight_smile: ), extra materiaal, pickup/deliver, Ferry Noord-zuid, AA,…

Ook heb ik inmiddels gelezen dat de meeste verhuren vanaf 18 jaar, maar de verzekering is tot 25 jaar wel heel wat duurder als je niet gigantische eigenrisico wilt hebben.

Let op, volgens mij is deze verzekering alleen voor toeristen die met eigen auto reizen. Dus backpackers die een auto kopen en daar een half jaartje of zo mee rond toeren.

O, ik dacht dat dat ook de bedoeling was, ik ben dat zelf van plan namelijk. Maar jullie hadden het over huren…my bad