Hallo, ik ben Lars 30 jaar en op zoek naar reisgenote om samen per huur/koop auto door Nieuw Zeeland te reizen. Ik vetrek op 11 november vanaf Amsterdam naar Auckland en ga op 24 december vanaf Christchurch weer terug naar Nederland. IK ben van plan om ca. 2 weken het Noordelijk eiland en ca. 4 weken het Zuiderlijk eiland te bezoeken. Ik heb eerder 6 weken door Australie gereisd per vliegtuig/bus maar ik heb van vele gehoord dat je in Nieuw Zeeland het beste met een auto kunt rondreizen.
Zijn er mensen die in dezelfde periode ongeveer dezelfde route gaan afleggen?
Hey Lars,
door Nz reizen met auto is natuurlijk een optie maar de wegen zijn hier, in tegenstelling tot Oz, zeer bochtig. het neemt enorm veel tijd in beslag maar je hebt natuurlijk 6 weken dus dat moet wel lukken! Ik heb zelf op 4 weken het zuidereiland gedaan en dit met de bus. Dit is erg makkelijk want je stapt op waar je wil en wanneer je wil ( natuurlijk rijden deze organisaties niet elke dag). nou, ik geef je de websites van deze organisaties zodat je zelf een kijkje kan nemen en dan weet je wel wat ik bedoel! Wat je ook kan doen is ee berichtje laten op www.backpackerboard.co.nz . Hier zijn mensen voortdurend op zoek naar reisgenoten, autos en veel meer!
hier de websites: www.straytravel.com
www.kiwiexperience.com/newzealand
www.magicbus.co.nz
veel succes!!!
astrid
He lars,
Oke ik ben geen reisgenote maar een reisgenoot, maar toch. Ik ga van 29 september tot half december naar NZ en wil ook graag rondtrekken met een camper cq bus. Ik wilde eerst noordereiland en dan zuidereiland doen, dus de route is vrijwel hetzelfde. Laat ff weten of je dit ziet zitten,
Groeten, kees