Reizen met Costa Rica online

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met het reizen met de organisatie costaricaonline?

Groetjes!

De reis door Costa Rica is prima. Maar of de georganiseerde rondreis doorgaat is nog wel eens de vraag. Ik ken een stel die 14 dagen voor de reis kregen te horen dat de reis wegens onvoldoende belangstelling niet door kon gaan. Dat is dan niet leuk…
Djoser organiseert ook rondreizen, maar die starten in Panama city (dat scheelt het reisbureau geld) en rijden dan met een bus naar Costa Rica. Dat is wel twee dagen van je vakantie in een bus zitten.
Er zijn ook lokale door Nederlanders gerunde reisorganisaties die prima rondreizen organiseren: Edventure, CRS tours, OpMaat en Holland Hotels Costa Rica. Allen betrouwbaar en ze kennen uiteraard het land beter als geen ander!
Of huur een autootjeen ga lekker op eigen gelegenheid het land doortoeren. Dat doen zo velen!

HI, wij hebben vorig jaar juli een rondreis met NRV gemaakt en is ons heel erg bevallen. We wilde lekker privé, maar niet te veel zin om alles ter plaatse nog te regelen. NRV biedt een heleboel verschillende rondreizen, waarbij ze al leuke hotels voor ons hadden gereserveerd en een fourweeldrive auto bij zat. Super handig, want we konden zo de dagen helemaal lekker zelf indelene en ons geen zorgen te maken over waar we gingen slapen. De huurauto was top, je hebt echt wel een fourweel auto nodig hoor in Costa Rica hahaha…)

Wij vonden het ook wel fijn dat we ter plaatse op iemand konden terugvallen, we spreken geen spaans en de vergetenwoordiger van NRV is Nederlands…toch handig.

Persoonlijk denk ik dat je geen reisbureau nodig hebt. Enorm veel bussen die er rijden, en ze rijden ook op tijd. Ook erg goedkoop. Ik ben bijvoorbeeld pasgeleden van San Jose naar Puerto Jimenez gegaan met de bus(9 uur) en het kostte me 12 dollar. Vrijwel overal kun je komen in Costa Rica met het openbaar vervoer. Auto huren zou ik afraden, de wegen zijn niet altijd zo best en ze rijden hier echt als gekken

Een georganiseerde tour in Costa Rica is niet nodig, je kunt ter plekke tours boeken. Een auto huren kan prima, in San Jose en Alajuela rijden ze inderdaad als gekken, buiten de steden kun je lekker toeren. Ook fijn om onderweg af en toe te kunnen stoppen voor een hapje of om te genieten van het uitzicht.

Wij hebben een jaar geleden een reis samengesteld bij Costa Rica online. Huurauto, overnachtingen en een aantal excursies waren daarmee gereserveerd/betaald/etc. Rustig idee en door de huurauto wel alle vrijheid om zelf je dag toch anders in te delen van gepland.

Bijna alle info in de map klopte, de vouchers waren duidelijk en werden overal netjes aangenomen etc.