Welke reisorganisatie?

Ik ben me aan het oriënteren voor een rondreis in Costa Rica.
Wij hebben al aardig wat rondreizen door de USA gemaakt maar Costa Rica valt nogal buiten onze comfortzone en daarom wil ik graag alles goed geregeld hebben.
Omdat ik niet bekend ben met het land durf ik dus niet, zoals ik in de USA altijd wel doe, alles zelf te regelen.
Ik wil het dus graag aan een organisatie overlaten. Maar dan zie ik vervolgens door de bomen het bos niet meer.
CostaRica op Maat, Costa Rica2go, Fox enz enz.

Kan iemand met veel ervaring aangeven wat nu een mooie rondreis is bij welke organisatie?
Ik loop eigenlijk gelijk al tegen het feit aan dat de meeste reizen je in San José laten beginnen en wij willen helemaal niet naar die stad, het liefst erbuiten.

Vitoo,

je krijgt volgens mij voldoende aanwijzingen voor een rondreis. Er staan er ook genoeg op dit forum. En ik denk, en kan daar achter staan, dat je het best zelf kunt regelen. We zijn er twee keer geweest, het is een fantastisch land met aardige mensen en heel veel mooie dingen te zien. Kijk eerst nog eens rustig op het forum rond. En je kunt natuurlijk vliegen op Liberia als je echt niet in de buurt van San José wilt komen. (zijn wij ook nooit in de buurt geweest, beide keren op Liberia gevlogen).
Succes,

Willem

Er zijn diverse hotels buiten San José, waar je de reis kunt beginnen.
Bijvoorbeeld niet ver van de luchthaven.
De luchthaven Juan Santamaria ligt zo´n 17 km van het centrum van San José.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Dat begrijp ik ook wel :wink: Maar standaard zit er vaak bij de vastgestelde rondreizen een overnachting in San José bij en daar zitten wij dus niet op te wachten. Bij de luchthaven zou prima zijn, maar dat wordt niet aangeboden behalve bij de reizen van de Holland Hotels die Dos Palmas en nog een andere aanbieden.

En volgens mij ben je bij de Holland Hotels helemaal op de juiste plek aangekomen. Mooi verspreid over het land, aardige landgenoten, wat wil je nog meer. Geen hostess die het 0ook niet weet maar een ‘autochtoon’. Ik zou het wel weten.

Als je aan de Pacific kant blijft dan hoef je gedurende de reis niet door San José te rijden.
Je kunt ook aan het begin een georganiseerde trip naar Tortuguero maken. Dan rij je met
een bus door San José naar de haven voor de boottocht naar Tortuguero.
Waar je auto wordt afgeleverd in Guapiles. Je kunt nu de route via het noorden maken of
via het centrum zonder San José zelf aan te hoeven doen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Willem, ik wil niemand voor het hoofd stoten maar wij zien op vakantie liefst zo min mogelijk landgenoten, sorry. Dat gaat ten koste van ons vakantiegevoel. Dus een reis langs hotels met Nederlandse eigenaren klinkt ons niet heel aantrekkelijk in de oren.

Johan, ik zie nu dat je van Costa Rica op maat bent. Ik ga je even contacten via je eigen site.

Tja, als je Spaans goed genoeg is, heb je geen Nederlanders nodig.:dag:

Ik denk dat Amerikanen en Canadezen zonder Spaans én Nederlands zich ook prima redden. :slight_smile: ik geloof nooit dat die allemaal Spaans spreken.
Het lijkt me dat je met Engels een eind komt. Zo niet dan wordt het handen en voetenwerk, ook prima.

Met Engels kom je overal in Costa Rica.
Vooral in de toeristensector spreekt bijna iedereen Engels.
o.a. de meeste gidsen zijn tweetalig

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Die ervaring hebben wij ook. Dat van dat Spaans was een grapje.