Reizen met Backpack of Koffer?

Hallo,

Wij willen eind oktober naar Bali en veel zien. Wij doen dus ook veel verschillende plekken aan en hotels/guesthouses. Ik wil mede daarom reizen met backpack (lijkt mij handiger en mobieler). Mijn vriendin wil met een koffer, dit vindt zij veiliger (kan op slot etc.). Wat is voor een individuele rondreis door Bali beter? Met Backpack of koffer?

Bedankt!

backpack!!!

ook daar kunnen slotjes op…
zie jij je al met een koffere achterop een scooter springen???

gr joyce

Hallo,

wij gaan deze zomer met z’n drietjes ( dochter gaat ook mee ) naar Bali, rondreis, misschien Lombok enz…

Bij ons gaat de rugzak zeker mee, is veeel handiger. Ik lees dat heel veel verblijfplaatsen over kluisjes beschikken en anders inderdaad een slotje mee doen.

groetjes

Katrien

kleine tip:

neem wel slotjes met cijfercodes,je wordt namelijk gek van t zoeken naar t juiste sleuteltje voor t juiste slotje.
aangezien je er vaak wel 4 aan je backpack heb blijf je zoeken!!!

koffer of backpack voor Bali is geen keus. gewoon een backpack dus.

waarom zoveel slotjes? je koopt een lightback/regenhoes, doet die om je tas heen en met EEN slotje is deze af te sluiten. bovendien is met zo’n hoes niet zichtbaar wat je hebt, wat ook niet uitnodigt om een tas van binnen te ‘onderzoeken’.

ik heb altijd pech gehad met cijfersloten op reis, doordat de tas wel eens op het slotje valt gaan sommige slotjes kapot. dan heb je de goede code en gaat het ding nog niet open… :mad: maar met 5 minuten spelen met een zakmes is dat probleem ook weer opgelost! (wat meteen duidelijk maakt hoe goed het slot was.)

mijn regenhoes zit vast aan me backpack en je kan m er zo af trekken.
ik heb zo een packpack waar onderin de regenhoes zit en nog een andere flap waarmee je de achterkant dicht maakt en zodat je gespen en dergelijke niet beschadigen met vliegen en in de bussen waar er nogal hard handig met je tas wordt omgesprongen…

vandaar 4 slotjes haha.
maar wel allemaal met dezelfde code

vanwege m’n rug èn vanwege groot fototoestel in handbagagerugzak reis ik dus met een koffer. Ik nam de shuttle (backpackers(-bus van Perama om tussen de plaatsen door te reizen maar dit was met koffer geen probleem. Als het druk is dan is een koffer wel wat moeilijker in de bagageruimte van zo’n kleine bus dat wel.
Soms wou ik dat ik een rugzak had. Idd. gewoon vanwege mobiliteit maar ja…

Onveiligheid heb ik op Bali niet meegemaakt. Had niet eens een slotje op m’n koffer dusse… (sliep in budget+middenklassehotels) Je zal het eerder van de buitenlanders verwachten dan de Balinezen zelf als er iets gebeurd.

ik heb ook geen onveilige situtaties meegemaakt.
alhoewel ik soms wel blij was met me slotjes hihi.

ik bedoel soms zaten de schoolkids op t dak van de bus naast me backpack.
niet dat ze stelen maar die nieuwsgierige aagjes kijken overal in.
overigens was dit niet op bali.

ik denk dat daar de mede toeristen eerder een greep uit de tas doen!!!

Balinezen hebben een heel sterk Karma-gevoel. Ze geloven echt dat als ze in dit leven iets verkeerds doen dat ze dat in een vorig leven terug zullen krijgen en voor moeten boeten.

Overigens heb ik liever ook een slotje hoor maar ja…er was iets met m’n sleuteltje gebeurd dus heb die open moeten laten breken en had het toen niet meer. Maar ja, als ze hem zo makkelijk voor me open kunnen breken, wat heeft een slotje dan nog zin haha… nou ja, we zien wel…

tja idd…ik heb ook zoiets van…als ze echt in je tas willen lukt ze dat toch wel.
gaat meer om t idee hihi

Hallo,

Ik hoorde laatst van bekenden die ook op Bali zijn geweest dat je beter met een koffer kunt gaan, ook al is dit onhandiger. Ze kunnen op de luchthavens dan moeilijker er iets in / uit halen. Of heeft iemand goede tips om een backpack veilig af te sluiten?

gr. Maurits

de tip van een cover staat hierboven al beschreven. als je echt paranoide bent, kun je in de betere buitensportzaak ook een soort van metalen net kopen wat je om je tas kan doen. als je met name bang bent voor problemen op de luchthaven dan kun je je tas ook voor een paar euro op het vliegveld laten sealen.

ik reis veel, al jarenlang. altijd met een backpack (met hoes). ik heb echt nog NOOIT een probleem ermee gehad! en een goede rugzak is echt beter voor je rug dan een koffer.

Er wordt niet “gesnuffeld” door bagage-medewerkers in op Bali aankomende koffers. Ze doen dat pas in vertrekkende koffers op uitgaande vluchten. Dan hebben ze nml. veel meer tijd om de buit veilig te “stashen” en de gedupeerde komt er vaak pas een hele tijd later - als ze thuis gearriveerd zijn - achter dat er iets ontbreekt.

Het verhaal dat Balinezen een sterk Karma-gevoel hebben is ondertussen / anno 2011 sterk achterhaald. Ze moorden, verkrachten, stelen, zakkenrollen, breken in, vechten, zuipen zich laveloos aan zelfgestookte sterke drank, gaan vreemd bij het leven, mishandelen dieren, etc., etc. en denken werkelijk niet na over de negatieve gevolgen daarvan voor hun “re-incarnatie”. Het zijn net “echte mensen” :slight_smile:

Backpack of Koffer?

De vraag is wat ga je doen?

Rondreizen, duidelijk een backpack.
Hotels, resorts, een koffer of backpack.

Wij reizen geregeld door indonesie en uit en in indonesie en altijd maken wij gebruik van een backpack. Er is nog nooit iets ontvreemd.

Je kan je koffer of rugzak op Schiphol en op luchthaven Denpasar (voor de incheckbalies) ook laten sealen, dan weet je zeker dat er niets meer in of uit kan.

Altijd met rugzak gereisd, ook op Bali. Veel handiger dan koffer.
Maar dit jaar rugzak met wieltjes gekocht en 4 week mee aan het Backpacken geweest. Is heel goed bevallen, minder tillen dan met gewone rugzak en vrijwel even handig. Verder voordeel, even snel in te pakken als koffer. Alles veel overzichtelijker dan weer iets zoeken dat onder uit de rugzak moet komen.