Hallo,
Wij willen in januari naar Indonesie en nemen onze baby mee.
Ons dochtertje is nu 1 week en zal dan ongeveer 3,5 maand zijn.
Nu wil ik vragen of iemand ervaring heeft daarmee en of iemand weet of wij daar ook babymelk kunnen kopen?
Wij gebruiken NAN PRO 1 van NESTLE.
Wij hebben ook al ééns gezien op internet en op de website van NESTLE indonesie staat er ook geen produkt babymelk op.
Meenemen voor de reis gaat ook niet,aangezien wij daar gaan wonen.
Indien ons 8-jarige zoontje voortdurend dit soort fouten met de werkwoordsvormen zou maken, zouden wij hem bij ons roepen en hem op ernstige toon voorhouden dat dit soort fouten alleen nog op de kleuterschool worden gemaakt. Daarna zouden wij hem, ten overvloede wellicht, nog eens uitleggen dat “20 jaar geleden” toch duidelijk in het verleden ligt, geen twijfel mogelijk. We zouden hem verplichten om bij een moment dat in het verleden ligt ook een werkwoordverbuiging behorende bij de verleden tijd te gebruiken.
Nou ligt dat bij u iets moeilijker, u bent al een oude vent en verblijft al ruim 40 jaar in Nederland. Als wij op diverse fora uw betogen lezen dan heeft u uw mond, maatje XXL, altijd vol met “opgebouwde rechten”. Een van die vermeende rechten behelst het weigeren van een inburgeringcursus, omdat u “alles” zogenaamd al weet. Dit geeft blijk van een nergens op gebaseerde overmoed daar u het tegendeel voortdurend al schrijvend bewijst. Het woord plicht komt men nooit in berichten gesierd met uw naam tegen. Uw houding doet mij vermoeden dat de redeneringen van een door mij verafschuwd geblondeerd Indisch kamerlid over deze materie helaas een diepe grond van waarheid bevatten. U bewijst een vrij grote volksgroep een slechte dienst door op allerlei fora te schrijven, keer op keer worden wij met onze neus op de treurige feiten gedrukt.
Even on topic, het door Nestle gevoerde merk voor hun melkproducten in Indonesia is Dancow, bekend van de slogan “Aku dan kau, suka Dancow”, het is met Susu Bendera (Friesche Vlag) het bekendste melkmerk in Indonesia.
SA ik spreek de hoop uit dat hetgeen over jou gedrag op dit forum wordt geschreven ook eens tot je hersenen mag doordringen. Verdwijn a.u.b. met je onbenullige opmerkingen en verziek het plezier van anderen niet langer.
Een van die vermeende rechten behelst het weigeren van een inburgeringcursus, omdat u “alles” zogenaamd al weet. Dit geeft blijk van een nergens op gebaseerde overmoed daar u het tegendeel voortdurend al schrijvend bewijst. Het woord plicht komt men nooit in berichten gesierd met uw naam tegen. quote]
Serikambelo, hij doet alsof hij uit principe niet mee wil doen aan de nieuwe inburgeringeisen. In werkelijkheid is ie doodsbang voor dat examen want hij weet ook dat ie dat nooit gaat halen.
Eigenlijk heel triest voor iemand die al 40 jaar in Nederland woont. Ik ken er die nog geen 3 jaar in Nederland wonen en met gemak slagen voor dat examen. Waarschijnlijk is ie heel hard aan het blokken want we mogen nog maar weinig van hem lezen op het net…
Ik vond gisteren een folder op mijn deurmaat. Gratis inburgeringscursus, Nederlandse les, nieuwe sociale contacten en EEN GRATIS COMPUTER MET INTERNET. Dat zou SA toch wel aan moeten spreken???
Mij in ieder geval wel, ik heb me meteen ingeschreven
O.a. NAN Pro 1 van Nestle is in elke supermarkt van het type Giant / Hero te verkrijgen.
Alsook in de zogenaamde hypermarkt.
In sommige winkels lijken de schappen leeg. Dit is ter voorkoming van diefstal. In dit geval vraag je aan de kassa naar het produkt en het zal voor je gehaald worden.
Eventueel kun je in de nachtelijke uren nog terecht bij een apotheek als Apotik Melawai voor babyvoeding tegen een hogere prijs.
Altijd dient de houdbaarheidsdatum gecontroleerd te worden.
Te allen tijde dient, m.b.t. het verzorgen van je baby, gezond verstand gebruikt te worden waarbij men dus zeker niet de adviezen van de doktoren aldaar klakkeloos gaat opvolgen.
Frisian Flag 123
Growing Up Milk for Toddler 1-3 years old
“Specially formulated for the brain function to enable effective absorption and processing of information”