Reizen in Peru(Twee weken)

Hallo allemaal!
Vandaag hebben een vriend en ik een bestemming gekozen om te gaan reizen. Peru!
Nu vraag ik me wat dingen af, en hoop ik dat jullie mij natuurlijk kunnen gaan helpen :slight_smile:

We willen graag twee weken(misschien iets meer als dat mogelijk is ivm vrij vragen)
we vroegen ons af of het mogelijk is(en goed haalbaar) om te reizen met een huur auto(waar het beste te huren enz.)
Ook lijkt ons het wel leuk om met (nacht)bus(Nacht)trein, binnenlandse vlucht te gaan reizen. Welke manier is het beste voor Peru?
Is met auto of per bus/trein enz. handiger?
Is het fijner om vanuit NL al accommodaties te boeken, of kan dat heel makkelijk ter plaatse te realiseren?
We hebben een opzetje gemaakt(vanuit een bestaande rondreis)
Als we in Lima aankomen willen we deze strekking aanhouden(ik wil nog kijken of elders landen goedkoper is, we reizen van 22/23 Dec.tot 5/6Jan, en anders later die week maar dat moet nog even aangevraagd worden bij werkgevers :wink: )

Lima ica
Ica bellastes eilanden Boottocht

Nazca-Arequipa Inca begraafplaats Chauchilla

Arequipa
‘Witte Stad’
Santa Catalina klooster

Arequipa - Colca Canyon
Colca Canyon Condor (vogel)

Colca Canyon – Puno
Titicaca meer

Puno – Cusco

Cusco - Heilige Inca Vallei – Yucay
Bezoek aan PISAC ruines

Yucay - Machu Picchu - Cusco

Is het aan te raden om op een ander vliegveld aan te komen en dan een andere route aan te houden?
Is er iets wat hier weg zou kunnen of juist iets toevoegen aan de route?
Kortom genoeg vragen ik hoop op fijne antwoorden!
Alvast bedankt!

Groetjes Jolanda

Hoi Jolanda,

Je route lijkt me wel haalbaar, al is 2 weken wel weinig omdat er zoveel te zien valt :slight_smile:

Maar je somt wel de hoogtepunten op, dus ik denk dat dit voor jullie het voornaamste is.
1 dag de Colca Canyon bezoeken lijkt mij voldoende. Voor het Titicacameer raad ik dan weer 2 dagen aan.
Eventueel zou ik Ica of Nasca weglaten als je merkt dat het schema te straks wordt.

Met de feestdagen is het in Cusco bijvoorbeeld wel heel erg druk, dus ik zou je dan wel aanraden om een hotel op voorhand te boeken.
Tenzij jullie flexibel zijn, niet kieskeurig en het niet uitmaakt om even rond te rijden alvorens een slaapplek te vinden.

Ik ben geen voorstander van een auto te huren in Cusco - al ken ik wel mensen die dit reeds hebben gedaan.
Het verkeer is heel anders als bij ons, in mijn ogen redelijk gevaarlijk en zeker als je daar geen ervaring mee hebt.
Je kan heel gemakkelijk met de bus doorheen Peru reizen en dit is ook heel goedkoop dus ik zou eerder dit aanraden!
Er zijn zowel dag - als nachtbussen die vanuit elke stad vertrekken naar verschillende andere steden. Dus dat gaat echt vlot.
Binnenlandse vluchten zijn nog fijner natuurlijk, omdat je dan veel tijd wint. Maar die zijn dan weer veel duurder.

Veel plezier!