reizen in combinatie met werken in NL? (winters weg)

Hallo reizigers!

Omdat ik niet nu al wil werken tot mijn 70e en geen ambitie heb voor carrière of kinderen, wil ik gaan reizen.(altijd al gewild)
Mijn idee is om bijv de zomers/lente/herfst in NL te verblijven en te werken(met vriend/man) en dan genoeg te sparen om minstens de wintermaanden(jan/feb/mrt) te overwinteren in bijv. z-afrika, Azie, Caribbean etc.
En in de tijd dat we hier in NL wonen iets tijdelijks te huren of in een camper te wonen om de lasten laag te houden.
Het eerste jaar willen we sowieso genoeg sparen om zeker een jaar weg te kunnen en daarna dus de winters.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of ideeën hebben, of andere tips waar we geen rekening mee houden?
Ps we laten ons wel inschrijven op een nl adres van een kennis om een officieel woonadres te hebben.

Groetjes xx Tes

ik heb jarenlang in de zomer ijsventer geweest ( weliswaar in B) om in de winter te kunnen reizen

Ik weet niet waar je woont in Nederland, maar een sociale huurwoning is (afhankelijk van je inkomen) meestal goedkoper dan een tijdelijke woning. De woning kun je in de wintermaanden gewoon leeg laten staan, of evt. in onderhuur doen. Voordeel is dat je niet steeds hoeft te verhuizen, dat spaart kosten.

Met wonen in een camper heb ik geen ervaring, maar je mag in Nederland niet wildkamperen en op een campings in Nederland kun je geen 9 maanden per jaar terecht.

Als je een beetje low budget reist heb je echt niet bijzonder veel geld nodig. Dat spaar je redelijk makkelijk bij elkaar met zijn tweeën.