Reizen en dan studeren?

Ik ga in oktober naar Australië! Geweldig natuurlijk, ik kan niet wachten…
Maar ik zit met nog iets in mijn achterhoofd. In april heb ik mijn HBO Bachelor, en dus mijn diploma, maar ik zie het best wel zitten om ook in Australië verder te studeren, voor een Master of Marketing of een Master of Cross Cultural Business.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit soort aanvragen in zijn werk gaan in Australië. Is een schooljaar niet ook anders (van feb tot dec, in plaats van sep tot juni, bijvoorbeeld)? Waar moet ik bij opletten, wat is er mogelijk en zou ik tijdens mijn Work Holiday vanaf oktober ook een studie visum aan kunnen vragen?
Kortom, alle informatie over studeren in Aussie is welkom!

Hallo Farfa,

Bij studeren in Australië komt inderdaad heel wat kijken. Één ding waar je zeker rekening mee moet houden is dat studeren in Australië best prijzig is en de tarieven voor studies al snel tussen de € 6.000,- en € 12.000,-per jaar liggen, afhankelijk van de school en studie. Je kunt dit een beetje vergelijken met Amerika.

Mocht je meer informatie willen over studies, de mogelijkheden, wat er bij komt kijken, hoe je het moet aanvragen neem dan gerust even contact met ons op. Wij helpen Nederlandse studenten die willen gaan studeren in Australië kosteloos verder!

Voor meer informatie kun je het beste een email sturen of een afspraak maken met mijn collega Jeroen, ([EMAIL=“jeroen@stagehuis.nl”]jeroen@stagehuis.nl)

Groetjes,

Dolf
www.stagehuis.nl
[EMAIL=“dolf@stagehuis.nl”]dolf@stagehuis.nl

Heb inderdaad een beetje rondgeneusd op de website van de Aussie Government en die van de universiteit van Sydney.
Het is inderdaad nogal prijzig! Ik wil een postgraduate studie gaan doen, dus “maar” een jaar, en dat zou dan bijvoorbeeld kunnen vanaf Semester 2 2011 (Juli is dat dan, dacht ik)… Maar zoveel kan ik niet sparen als ik in Aussie ben, volgens de visum aanvraag moet je op je bankrekening hebben:

• Kosten returnticket
  • Kosten studie fee
  • Kosten voor een jaar leven, wat zij hebben omgerekend naar 18.000 AUS$

Totaal komt dan dus neer op 45.000 AUS$

Hoe doen andere studenten dit??

:chin: