Studie in Australie

Hallo iedereen!

Na de middelbare school wil ik gaan studeren. Dit zou ik graag in Australië doen. Nu heb ik een paar vraagjes!

1. Als ik in Australië mijn diploma haal, kan ik dan ook weer in Nederland aan het werk met dit diploma? Of geldt dat diploma alleen in Australië?
  2. Wanneer ik studeer in Australië, wat kan ik dan beter doen; in een gastgezin, een appartementje huren, etc?
  3. Wat is een goede site om studies etc, op te zoeken in Australië?
  4. Hoe wordt het met het visum geregeld?
  5. Zijn er ook een soort van ‘aanbiedingen’ met studies en vliegtickets etc?
  6. Wat voor papierwerk moet er allemaal geregeld worden?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Liefs,

Fody

Hoi Fody,

geweldig dat je wilt gaan studeren in Australie, kan het je zeker aanraden! Je diploma kan je geloof ik om laten zetten naar een Nederlands of ander diploma via de Nuffic als ik het goed heb. Zij kunnen de cijfers etc omzetten naar Nederlandse maatstaven.

Qua woning zou ik zeggen dat hangt er vanaf wat je wilt. Ikzelf woon op dit moment bij een gastgezin, super aardige familie. Je leeft wel wat meer in de familiesfeer en niet zozeer bij studenten. Als je liever bij studenten woont dan kan je beter kiezen voor een kamer in een studentenhuis want dan is dat leuker. Het hangt natuurlijk ook van je budget af en waar je wilt gaan studeren, want Australie is duur.

Een goede sites voor studies zou ik niet weten, maar je kan altijd kijken op de websites van de universiteiten zelf, daar staan genoeg informatie op lijkt me?

Visum kan ik ook niet helemaal aangeven welke je moet hebben, omdat je waarschijnlijk langer dan 1 jaar in Australie blijft. Wat je wel kunt doen is op deze site: http://www.immi.gov.au kijken en dan via een keuzemenu kijken welk visum voor jou geschikt is!