visum criteria met Australisch diploma

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen die misschien iemand hier kan beantwoorden.

Al jaaaaaaren ben ik aan het kijken hoe ik moet gaan verhuizen naar Australië maar tot nu toe zonder succes. Ik weet dat ik geen visum ga krijgen op basis van werk, want ik heb geen diploma voor een baan die op de SOL staat dus beoefen ik deze baan ook niet. Nu ben ik er recentelijk achter gekomen dat er iets bestaat genaamd “distance learning”. Dit betekent dat je vanuit waar ook ter wereld kunt studeren. Voor zover ik weet zijn er verschillende mogelijkheden (diploma, certificate IV, etc) bij verschillende scholen.

Nu zijn mijn vragen:

  • weet iemand of een Australisch diploma verkregen met een online studie ook kwalificeert voor “qualifications”?
  • stel dat distance learning goed genoeg is, moet ik dan ook die 3 jaar werkervaring opdoen?
  • en weet iemand toevallig ook of je per se ook een Australische studie moet voltooien in een richting die op de SOL staat of mag alles?

Ik weet dat dit idioot moeilijke vragen zijn, waar waarschijnlijk niet iedereen antwoord op weet, of uberhaupt niemand, maar het is het proberen waard. Ik heb deze vraag ook bij professionals neergelegd, maar ik dacht, kan het ook altijd hier ook vragen :slight_smile:

Alvast bedankt
Groetjes
Nathalie

Tja was het maar zo eenvoudig. Zoals ik begrijp heb je je al aardig ingelezen wat betreft de regels voor een visum.
www.immi.gov.au zal jou dus niet onbekend zijn. Helaas kan iedereen hier komen studeren, als ze maar genoeg geld meenemen…
Op die site kun je alle relevante info vinden, niet duidelijk? Dan kun je altijd een bureau inschakelen om te bekijken wat je mogelijkheden zijn.
Het motto is hier, je moet iets wezenlijks bij te dragen hebben, anders geen visum.
Dus nee geen qualifications, niet goed genoeg. Helaas. Sorry.

Hoi,

Ja ik ben al heel erg thuis in de immi site en de visa’s, maar nu is het ook helemaal duidelijk over diploma’s. Ik heb net een email terug gekregen. Je kunt gewoon via distance learning een Australisch diploma behalen, alleen moet het nog steeds in een SOL beroep zijn en hij MOET 2 jaar duren. Je kunt hem verkort doen (zoals je eigenlijk altijd kunt doen met een thuisstudie) maar dan is er geen garantie dat ie wordt erkend en er 10 punten voor krijgt. Dus het is mogelijk!! Natuurlijk loop je altijd het risico dat wat je studeert er na 2 jaar niet opstaat, maar dat is dan maar een risico wat ik moet nemen. Ik mag ook iets anders studeren in de hoop dat die eventueel over 2 jaar op de SOL staat, maar dat ga ik maar goed moeten bekijken.

Dus voor de mensen die geïnteresseert zijn: als je een studie doet via distance learning en een Australisch diploma behaald met een studie van 2 jaar, krijg je daar 10 punten voor!

Ik zal ook meteen dit onderwerp mee sluiten aangezien ik mijn antwoord heb ontvangen.