.
Heey Eline,
Ik hoop dit jaar te slagen voor mn VWO, en daarna zou ik ook graag naar Australië gaan,
Ik heb alleen nog geen idee hoe dat aan te gaan pakken en wat ik nou precies wil in Australië,
Ik denk iig werken om geld te verdienen en verder gewoon van alles ontdekken en mooie ervaringen opdoen,
Groetjes Maaike
Hoi,
dat lijkt me nou ook zó super om te doen, een jaar naar Australië. Ik slaag ook (als het goed is;) in 2009 voor m’n VWO. Ik zou er heel graag een jaar tussenuit willen, ik zie dat studeren nog niet zo zitten. Maar m’n ouders zijn het er niet zo mee eens, zeggen dat ik na m’n studie nog genoeg tijd heb om een jaar weg te gaan.
Als ik een jaar naar Australië zou gaan, of een half jaar, dan wil ik daar gaan werken om er zo min mogelijk kosten aan te hebben, en natuurlijk, zoals Maaike al zei, vanalles ontdekken en mooie ervaringen opdoen. Misschien dat ik dan eerst een paar maanden bij m’n ouders blijf wonen (lekker goedkoop!) om te sparen en dan naar Australië te gaan.
Maar ik denk dus dat het niet gaat lukken, en dat ik de komende paar jaar nog aan [een] school vastzit…
groetjes, Sharon
Ik ben ook na mijn diploma van de havo eerst een studie gaan volgen… ik wist een beetje van mezelf dat als ik dat niet deed, ik maybe geen studie meer ging doen… Dus nu ben ik afgestudeerd en ga ik half jaartje werken om geld te verdienen voor OZ en mn eigen huisje (woon nu nog thuis) en dan lekker half jaar tot jaar naar australie…
Hay Sharon,
Als je na je VWO die reis wil maken, zou ik je zeker aanraden om het te doen.
Ik ben dit jaar na de havo een HBO studie begonnen maar vorige week mee gestopt. Reden: super ongemotiveerd ( met het idee nog 4 jaar te moeten wachten voor een reis
)
Dus ik ben vorige week gestopt, en ga nu full time werken tot Oktober. Dan vertrek ik voor 8 maanden naar Australie…
En Eline, ik voeg je toe op msn ok?
Denk dat de ouders er toch echt wel wat over te zeggen hebben…
Maar goed ieder zn ding… iedereen voelt zelf wel aan wat voor een persoon je bent.
Als ik was gaan reizen ipv studeren dan had ik nu nog geen diploma omdat ik echt niet meer had willen studeren erna, dan had ik de motivatie niet kunnen vinden…
Ligt dus net eraan hoe je bent… Met 22/23 ben je ook nog steeds jong genoeg om te reizen…
Joh, er zijn zelfs mensen van 30 en ouder die nu nog zulke reizen maken, dus je bent altijd jong genoeg!