Hoop dat ik de vraag hier mag stellen. Ik heb een ticket geboekt voor juli 2013 naar Zuid Korea. Bedoeling is om er 21 dagen te verblijven.
Ik start in Seoul. Echter twijfel ik nog heel erg over welke plaatsen interesant zijn om te bezoeken.
Op dit moment heb ik volgende op de lijst staan Demilitarized Zone (DMZ), Suwon (Fort Hwaseong), Chuncheon. Zo ver ik heb kunnen zien is dit te doen als dag trips van uit Seoul ?
Voor de DMZ zit ik te denken aan een excursie pakket, aangezien ik gelezen heb dat het nog wel eens lastig kon zijn daar te komen ?
Verder wil ik richting Busan en van daaruit aantal dag trips gaan doen, maar ben er nog niet over uit welke. Ook hier zijn tips welkom.
Verder kreeg ik de tip om richting Gyeongju en Ulsan te gaan. ?
Bij mijn speurtocht zag ik dat men net als in Japan een Railpass aanbied. Deze is voor tien dagen. Dit houd in dat ik er twee moet aanschaffen voor de dagen dat ik er ben. Iemand ervaring met deze railpass en het openbaar vervoer ? http://www.korail.com/kr_pass.jsp
Jeju heb ik wel op de lijst gezet, maar is mij nog niet helder hoe ik het beste er naar toe kan reizen.
Tips om leuk reisschema te maken zijn erg welkom en natuurlijk over het openbaar vervoer.
Openbaar vervoer in Korea is heel gemakkelijk, je kunt bijna overal heen gaan met de bus, en de bustickets zijn niet bepaald prijzig.
Ik zelf ben naar Jeju-do gevlogen vanaf Gimpo Airport. Dit kost je ongeveer een uurtje. Vandaar kun je verder reizen met bus, taxi of auto. Het openbaar vervoer in Jeju-do is wel een stuk minder dan wat ik gewend was (wonende in Seoul), dus per auto reizen daar lijkt mij het gemakkelijkste (als je het aan durft tenminste).
Dankje voor je antwoord, maar voorkeur gaat uit naar de trein, aangezien we raill pass gaan nemen van korail. Tevens denk ik dat sommige afstanden te groot zijn om met de bus af te legen en ook niet prettig reizen is met een koffer als we naar andere locatie gaan voor het hotel. (ga niet backpacken)
Ben vooral opzoek naar informatie over reizen met de trein.
Ervaringen met de railpass van korail.
En tips/input om een interessant reisschema te maken. (ben nog beetje zoekende wat we willen gaan doen in Korea)
Een trip naar de DMZ vanuit Seoul is zeker te doen. Zorg wel dat je dan de hele tour boekt (niet voor een halve dag), want dan kom je pas tot aan de indrukwekkende blue buildings! Op eigen houtje is dit echt niet te doen, dan wordt je niet toegelaten.
Verder kun je wat Island Hopping doen in de buurt van Incheon.
Jeju-do is zeker een aanrader, maar dan moet je wel een stukje vliegen.
Als ik jou was zou ik ook de Seoroksan bewandelen! Dit ligt in de buurt van Sokcho. Probeer wel het weekend te vermijden, want Koreanen zijn gek op wandelen en hebben 's weekends met z’n allen hetzelfde idee…Jirisan National Park is ook mooi om te bewandelen, maar ik weet niet of je dit allemaal redt met je tijd…
Wij hebben eigenlijk alleen met bussen, metro’s (in steden) en een enkel vliegreisje genomen om ons te verplaatsen. We waren ook eerst van plan om met de trein te reizen, maar met bussen heb je toch wat extra vrijheid.
als eerst excuses voor de late reactie. Door drukte niet aan toe gekomen
Maar zeker bedankt voor je reactie kan ik echt wat mee.
Ben net terug uit Hong Kong en maar gelijk gestart met plannen van de volgende reis.
Volgende plaatsen in gedachten voor hotels
Seoul (5 dagen)
… nog 8 dagen in te plannen
Busan 3 dagen
Japan Nagasaki (4 dagen)
Busan (1 dag)
Seoul (2 dagen)
Nu zit ik nog met de 8 dagen die ik te besteden heb. Waar nog een hotel te boeken om leuke uitstapjes te kunnen doen en een mooie omgeving. Of toch twee locaties.
Het idee gevat om vanuit Busan de ferry te pakken naar Fukuoka en dan de JR trein te pakken naar Nagasaki. En hier paar dagen te blijven. Enige nadeel de website is in het Koreaans en Google translate vertaald helaas niet de hele site. Iemand die kan helpen met de vertaling, zodat we toch de juiste tickets boeken
Hotels voor Seoul zou ik tijdig boeken. Er is namelijk een tekort aan hotels, met name in het hoogseizoen (ergens in dit forum staat een nieuwsbericht hierover). Hostels zijn ook serieuze alternatieven, te meer ze meestal ook privékamers hebben.
Ben je inmiddels al iets wijzer? In het Japan forum en die van Zuid-Korea staan veel tips Ik vind het altijd lastig om te zeggen waar mensen persé heen moeten zonder de interesses te weten.
Wat gek, bij mij werkt de Engelse button niet. Anders uitstellen tot je in Seoul aankomt. Koreanen zijn best bereid te helpen. Volgens deze site kost een retour €100 p.p. en varen de ferries 5-6 keer per dag.
Als het alleen voor Nagasaki is zou ik de oversteek toch niet maken, dan zou ik er toch nog een paar dagen aan vast plakken voor bijvoorbeeld Kumamoto of Fukuoka. Of anders in ieder geval geen op-en-neer trip, maar gewoon direct vanuit Japan terugvliegen (desnoods uiteraard wel met tussenstop in Seoul).
Afgelopen jaar heb ik wel zo’n combi gedaan, eerst 5 dagen Seoul en daarna 5 dagen Kyushu, twee bestemmingen waar ik reeds eerder was geweest. Idee was oorspronkelijk ook om de boot vanuit Busan te nemen, er is een erg voordelig combi-ticket voor KTX vanuit Seoul, overtocht per Beetle en trein in Japan. Slechts één nadeel: niet online te boeken, en eenmaal in Seoul bleek dat je dat minimaal een week voor vertrek reeds moet boeken. En aangezien ze op dat kantoortje geen woord Engels spraken wat telefonisch boeken praktisch uitsluit, en er op emails evenmin gereageerd werd wordt het dan toch knap lastig.
Ik heb toen ter plekke maar een vlucht Seoul-Fukuoka geboekt, en Busan geheel geschrapt…
Win willen met 2 volwassenen en 2 kinderen (15 en 16) 3 of 4 weekend reizen door Zuid Korea en Japan. Zijn er ook mogelijkheden om huizen te huren, woningruil te doen? Of vallen de prijzen voor een hotel wel mee?