Mijn naam is Alex (27 jaar uit Tilburg). In oktober begint mijn grote avontuur in Azie. Thailand, cambodja, laos en vietnam zijn de landen die ik zeker wil gaan bezoeken. 4 a 6 maanden denk ik er voor uit te gaan trekken. Ga je ook die kant op in deze periode? laat dan wat van je horen.
Ik ga ook die kant op in ongeveer dezelfde periode. Ik ga van 4 november tot ergens in januari/februari. We kijken tegen die tijd even hoe het zit met geld etc. Reis samen met een studiegenoot. Beiden zijn we afgestuurd en willen er na al die jaren wel voor langere tijd tussenuit.
Op ons lijstje staan ook de landen Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Ik kijk vooral uit naar de thaise eilanden (de hopelijk iets minder toeristische dan - als die er nog zijn)
Hoe staan jou voorbereidingen ervoor? Bij ons moet er nog veel gebeuren. Zaken als route, inentingen, verzekeringen en materiaal (schoenen, tas ed) moeten nog geregeld worden.
Alex, ik raad je aan als je in Cambodja de tempels van Angkor gaat bekijken bij Jan in Guesthouse Baca-Villa te verblijven in Siem Reap, hij kan je veel vertellen en tips geven, hij heeft oa een leuke countrytour en is bezig met het opzetten van schooltjes, ook zijn guesthouse runt hij met zijn 17 cambodjaanse jongens die allemaal van het platteland komen. zeker de moeite waard!!
verder een hele fijne tijd daar,
Tot nu toe heb ik nog niet veel voorbereid. Ben normaal gesproken niet zo van de voorbereiding, maar zie wel in dat dat nu wel handig is.
Er staat nog veel open. Zit er zelfs nog aan te denken om ook nog richting NZ te gaan.
Jawel, maar niet in zuid oost azie.
Ik ben in china, hong kong, vietnam, cambodja, laos en thailand geweest.
In maand maand tijd kun je ook met de transiberie express naar peking gaan en dan downunder, meer dan de moeite waard en dan zie je ook niet alleen azie…
Het is maar wat je reistempo is en wat je allemaal wil zin. Bij de één is dat weer anders dan bij de ander. Sommigen willen zoveel mogelijk verschillende dingen zien. Persoonlijk houd ik wel van traag reizen. Lekker op wat plekken blijven hangen. De mensen en gebieden daar leren kennen. En als je zin hebt verder trekken. En dan is je originele planning zo gek nog niet hoor. Maar je moet zelf maar bepalen in hoeverre dat je aanspreekt.:chin:
Ik heb ook het plan om in oktober een x aantal maanden richting Vietnam, Cambodja, Laos en ??? te gaan! Ik wil met een grove reisplanning gaan reizen (niet te veel vastleggen, maar van de plaats af laten hangen hoe lang ik er blijf) en misschien ook nog wat vrijwilligerswerk doen onderweg, maar heb nog weinig vaststaan op het moment.