Reizen door Azië - Najaar 2012

Hoi!

Ik zoek een reisgenoot die vanaf oktober/november 2012 voor een paar maanden door Azië wil reizen. Ik heb nog geen concrete plannen, maar Indonesië, Laos, Cambodja, Vietnam, en Thailand zou ik wel willen zien. En het lijkt me ook leuk om terug te gaan naar India. Ik ben daar 2 jaar geleden een maand geweest, fantastisch land!

Het lijkt me gezellig om (een gedeelte van) deze reis samen met iemand te maken. Ik zoek iemand (bij voorkeur een vrouw) die veel wil zien en graag de cultuur wil leren kennen. Ik ben zelf een meid van 22, bijna afgestudeerd in Sociale Psychologie en ik wil eerst nog wat van de wereld zien voor ik ga werken. Spreekt dit je aan? Laat het me dan weten, dan kunnen we kijken of het klikt :slight_smile:

Groetjes, Martine

Hi, ik ben Ilse, ik ben 31 jaar, een actieve avontuurlijke meid uit Antwerpen. En zou ook dit najaar (okt 12-maart 13) naar Azië willen reizen.
Eerst nog langs Jordanïe en Abuh Dhabi dan naar, Indië oost en zuid, Maledieven, China (beijng), Japan, China (hong kong) Vietnam, Filipijnen, …
Thailand heb ik 4 jaar geleden al gedaan, ik zoek vooral een reispartner
voor Indië en China omdat ik alleen reis en het in deze landen iets moeilijker is.

groetjes,
Ilse

Hoi Ilse en Martine, ik ben Richard, 31 jaar en woon in Rotterdam. Vanaf mei heb ik een jaar de tijd om te gaan reizen. Ik begin in Maleisië, ga dan door naar Indonesië en daarna wil ik 4-6 weken vrijwilligerswerk doen en dan weer verder. Cambodia, Vietnam, Laos, Thailand, Myanmar, India… China weet ik nog niet zeker, omdat ik er van uit ga dat ik met al deze landen in de planning al makkelijk het jaar vol krijg. Misschien blijf ik wel langer ook.

Ik vind het lastig te zeggen wanneer ik waar precies ben, maar zou het zeker leuk vinden om delen met anderen te reizen. Wellicht leuk om contact te houden.

Hoi Martine,

Ook ik wil in deze periode richting Azie vertrekken! Zat zelf ook aan die landen te denken en Maleisie en Singapore als dat mogelijk is. Maar jij wilt echt gaan backpacken of?!

Groetjes,
Martine

Hoi!

Bedankt voor de reacties!

@Ilse: Ik denk dat de landen waar wij naar toe willen toch wel verschillen, China trekt mij eigenlijk niet zo. India zou nog een optie zijn dan, wanneer wil je daar heen?

Richard, leuk dat je zo lang gaat, ik ben jaloers! Moeilijk te zeggen of we elkaar tegen gaan komen, maar hou ons op de hoogte en wie weet…

Martine, uit jouw bericht kan ik niet echt opmaken of we dezelfde ideeën hebben, dus ik hoor graag meer van je! Heb je ook een bericht gestuurd met wat vragen :slight_smile:

Groetjes Martine

Het is bij mij vooral voor india dat ik iemand zoek omdat ik al reisverhalen heb gelezen dat je daar als vrouw toch rare toestanden kan meemaken, zeker als je net zoals ik blond ben.
Of wat was uw ervaring daar? Denk je dat ik dat ook op men eentje kan doen?

Wat in India veel gebeurd, is dat je aangesproken wordt omdat mensen willen weten waar je vandaan komt. Dat vond ik eigenlijk wel leuk, omdat je dan meteen een praatje hebt :slight_smile:

Ik heb er geen rare dingen meegemaakt, maar ik ben ook eigenlijk altijd samen met iemand geweest. Ik ben op 2 plaatsen geweest, waar het verblijf vooraf geregeld was, dus dat scheelt natuurlijk ook. En ik ben niet blond, dus ik weet niet hoe dat is.

Ik zou er zelf niet zo snel alleen gaan reizen, omdat het moeilijk is om je weg te vinden. Het is dan toch wel fijn als je samen bent.

@ Richard. Ook plannen voor de Filipijnen? Ik vertrek 2 december voor 6 weken naar de Filipijnen. Mocht je dan die kant op gaan, is het misschien leuk om contact te zoeken. En ook ik ben jaloers op de lange reistijd die je hebt. Gaaf hoor!

hoi martine,
ik wil dit najaar ook graag een aantal maanden door azie reizen, vooral veel zien en veel doen. de landen die jij wilt gaan doen staan ook bij mij op het programma,
ik zal me even voorstellen, ik ben patricia, 27 jaar en hou erg van reizen. in 2010 ben ik 3 maanden naar australie geweest en wil nu dus veel van azie zien. het liefst zou ik in november/december vertrekken en voor 3 maanden azie en afsluiten in nieuw-zeeland.
laat maar weten als je interesse hebt…
gr patricia

Hoi allen,

Ik heb ook plannen om rond okt/nov voor ongeveer 3 maanden richting zuid oost azie te gaan.
Daarna reis ik door richting Australië.
Ik ben Michel, 30 en woon in den haag.

Ik ben benieuwd naar al jullie plannen en het lijkt mij gezellig om met een aantal samen te reizen.

Groetjes michel

welke route ga jij doen? Ook interesse in India? Kunnen misschien stuk samen doen?

groetjes,
Ilse

Hey ilse,

India trekt mij niet zo.
Ik heb ingedachten om te vliegen naar Bangkok. Vanuit Thailand naar Laos, Vietnam Cambodja, maleisië en Indonesië. Niks staat nog vast, maar weet wel zeker dat ik niet maar India ga.
Vanuit Indonesië wil ik doorreizen naar Australië.

Ben van plan om ongeveer een jaar te gaan reizen.

Groetjes
Michel
Michel

Oei dat is een andere route dan mij, ik begin in japan, china, hong kong, vietnam of laos, … naar india, langs vrienden in abuh dhabi en jordanië.
Veel plezier met het plannen van uw reis, en alvast heel veel plezier!

groetjes,
Ilse

Hoi!
Ik ben Marijke, 22, ik wil ook graag dit jaar naar verschillende landen in Azië. Ik weet nog niet wanneer precies i.v.m. school. Waarschijnlijk ga ik al wat eerder maar wellicht zit ik in het najaar nog daar. Ik ben ook vorig jaar in India geweest en wil nu graag naar Thailand, Indonesië (Bali), Maleisie, Laos, Vietnam of Cambodja, liefst een combinatie van meerdere haha. Ik wil in Bali en/of Thailand weer vrijwilligerswerk gaan doen en voor de rest ben ik dan alleen dus zou het leuk zijn om met iemand samen te zijn :slight_smile:
Zodra ik meer weet over mijn reisperiode laat ik het weten, het zou leuk zijn dan in contact met iemand te komen om misschien samen iets te doen!
Groetjes Marijke