reizen door argentinie

Hallo,
Samen met een vriendin ben ik van plan om aan het begin van volgende herfst (oktober/november) een reis te maken. We dachten aan zuid-amerika en hebben veel mooie verhalen over argentinie gehoord. Belangrijk voor ons is dat het land een beetje goedkoop en veilig te bereizen moet zijn. Is argentinie over het algemeen een veiligland? Hoe is argentinie qua prijzen als je het vergelijkt met de buurlanden? Wat betaal je zo ongeveer voor een basic overnachting? Wat zijn de prijzen voor openbaar vervoer? Iemand nog tips? Ik hoor het graag!!

Hola, mag ik mee? :wink:
Nee hoor, hoop zelf weer dit jaar te gaan.
Argentina onveilig? Nou dat valt wel mee hoor. Gewoon uitkijken wat je doet, zeker in Buenos Aires. Ik voel me erzelf nooit onveilig, maar zie er eigenlijk niet uit als een "standaard"toerist behangen met backpacks. Er is op het moment nogal wat armoede en ja de criminaliteit neemt wat toe , maar volgens mij niet echt meer dan in sommige wijken van Amsterdam.
Gebruik gewoon je gezonde verstand dan is er niks aan de hand. Mijn 21 jarige dochter woont in BA op het moment en ik ben wat dat betreft echt niet ongerust, terwijl ik van karakter nogal bekend sta om gauw ongerust te zijn.
Kijk bv uit voor de beruchte vogelpoep truc die ze regelmatig met toeristen uithalen. Dat gaat zo; je loopt op straat en plotseling voel je iets vies op je tas/backpack. Onmiddelijk word je daar op gewezen door een vriendelijk persoon die je gaat helpen met schoonmaken. Maar intussen probeert een ander persoon iets uit je backpack te stelen of je tas mee te nemen. Dus trap daar niet in! En als je op een terrasje wat zit te drinken, hou je tas op schoot! Maar ja dat doe ik ook in Amsterdam.
Dus wat mij betreft in Argentina een redelijk veilig land met over het algemeen zeer vriendelijke en belangstellende mensen.
Het openbaar vervoer is zeer goed geregeld met busdiensten die redelijk betaalbaar zijn. Neem wel voor lange afstanden de duurste stoelen die je kunt omtoveren in een echt bed, incl dekens en maaltijden.
Het openbaar vervoer in Buenos Aires is belachelijk goedkoop. Metro (subte) kost omg 22 cent voor een rit.
En basic overnachtingen? Ik denk vanaf 20 euro, maar dat weet ik niet zeker, ik huur zelf altijd een app. Maar dat kun je zelf uitvogelen op google.
En verdere tips? Ik zou zeggen loop dit forum eens door en je kunt altijd nog een vraag stellen. Hangt er vanaf wat jullie willen gaan doen!

Suerte!

@Klas:

Veilig is Argentinië zeker, helemaal in vergelijking met andere landen van Zuid-Amerika. Volg de tips van Gallina en wees gewoon alert, dan kun je hier een prachtige vakantie hebben zonder je zorgen te hoeven te maken over je veiligheid.

Qua prijzen: ja, er is natuurlijk van alles te koop. Als je samen in een hostel gaat slapen ben je niet zoveel kwijt per persoon per nacht. Reizen per vliegtuig is relatief prijzig omdat er eigenlijk maar twee airlines zijn die de prijzen kunstmatig hoog houden. De “micro” (langeafstandbus) is een heel goed alternatief, comfortabel, je ziet veel van het land én als je nachtbussen neemt bespaar je overnachtingen uit.
Uit eten gaan is nog relatief goedkoop in Argentinië, ben gisteren nog met zijn drietjes uit eten geweest in een prima restaurant, incl voorgerecht en wijn waren we 180 pesos kwijt (€ 11 per persoon).

groet uit Córdoba,

Jan