Reizen door Amerika is...

Hoe beleef jij het reizen door Amerika? Als een relaxte tijd? Of zoek je er het avontuur op?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Reizen door de States is voor mij in de eerste plaats ontspannend, het is een prachtig land en rustig van de ene naar de andere plaats cruisen, uitstappen, wandelingetje doen, rustig wat gaan eten in een lokaal restaurantje, geweldig gewoon.
De mooiste ervaringen zijn vaak de dingen die niet op voorhand gepland zijn, lokale evenementen zoals een jaarmarkt, een cowboyfeest, een countryband in een saloon of bar, een rit te paard door de bergen, … . Ik zal van dit land nooit genoeg krijgen.

Voor mij is het een mengeling van ontspanning en avontuur. Heerlijk langs de lange wegen rijden en soms haast niemand tegen komen. De prachtige canyons en parken, het is één groot NP eigenlijk. En dan ineens midden in een Powwow feest in Cody (Wyoming) terecht komen met prachtig aangeklede indianen. Of (met mijn hoogtevrees) op het hoogste punt van de Rocky Mountains boven de boomgrens in de sneeuw staan. En dan weer 45gr in het (te) gekke Las Vegas.
Ik kan niet wachten tot de volgende keer, wat een super plek op onze aardbol !!! :wereld:

Ik heb anders gestemd, omdat het voor ons ontspannend is, maar ook avontuur. En ook nog voor een maand per jaar een manier van leven is. Ontspannend omdat niet moet en je overal van kan genieten. Een avontuur omdat we daar dingen doen die we thuis niet doen. Wandelen en de mogelijkheid hebben om een beer tegen te komen. Paardrijden en een lynx met jongen tegen komen. Kijken naar de Elk bulls tijdens de rut periode. En smalle bergwegen rijden met de camper.
Daarnaast is het gewoon heerlijk. Vroeg opstaan en de prachtigste zonsopgangen meemaken. Herten die gewoon langs de camper lopen. Iedere dag gewoon een korte broek en een hemdshirtje aan kunnen trekken ipv zoals thuis iedere keer dat dilemma “wat moet ik nu toch weer aan trekken” geen tijdsdruk. ’ S avonds heerlijk een stuk vlees op de bbq, bak sla en daarna een paar blokken hout op de kolen en bij het kampvuur genieten van de gigantische sterren hemel. En natuurlijk genieten van het heerlijke weer wat we hier thuis ook toch wel missen.

Twee jaar geleden door Florida gereden in een geweldige Chevrolet Malibu!:zon02:
We hebben heel veel gezien en alles was heel relaxed. Het rijden is daar geen probleem! We hebben het heerlijk gehad en ik hoop misschien dit jaar) nog naar Californie te gaan!
Groetjes,
Anneke

Avontuurlijk en spannend tegelijk.

Het is eigenlijk beide. Omdat we graag rondreizen en zoveel mogelijk willen zien en doen is het avontuurlijk. Maar als je dan op zo’n prachtige plek bent is het volop ontspanning en genieten! Amerika heeft gewoon alles!! Ik kan haast niet wachten om over 5 weken het avontuur en de ontspanning weer aan te gaan :slight_smile: