Reisvriendinnen gezocht, diverse bestemmingen

Hoi

Ik heb continue zin om ergens heen te gaan, maar niemand die mee wil.
Hier op het forum heb ik tot nu toe geen succes. Meestal is het te kort dag en gaat het al niet door.
Wellicht een idee om nu contacten op te doen, vrienden te worden en dan kunnen we als we zin hebben om te reizen iets doen.

Wat mij momenteel aanspreekt :

  • Brazilie (tot mei of na oktober), wat ik dan wil zien is Noordoosten, eventueel bv 3 weken richting Pipa met een hotel/vlucht en daar zelf dingen ondernemen, of aanvliegen op sao paulo of rio en dan zelf een route uitstippelen
  • Mexico (maya route, met belize o.a. in combinatie met wat strand
  • Stedentrips, wil graag naar Praag, Edinburgh, Venetie, Rome, Wenen misschien etc. Liefst met een trein/bus. misschien interrail.
  • Voor in de zomermaanden eventueel een strandbestemming, in combinatie met sightseeing. Vooral Portugal spreekt me nu aan.

het zijn dus meerdere bestemmingen die me aanspreken.

Ik ben verder 33 jaar, hou erg veel van reizen. Momenteel geen werk, dus ik kan weg, mits het betaalbaar is, op de korte of lange termijn.
Op vakantie zelf hou ik van veel dingen zien. Ik kan gerust een hele dag gaan sightseeing, maar ook op een strand liggen is geen probleem, mits het niet de hele vakantie is.

Waar ik niet van hou is stappen (disco’s, dronken worden etc). Op reis wil ik zo veel mogelijk zien, dus lang uitslapen en relaxen en in een luxe hotel hangen etc is ook niet aan mij besteed.

Qua accomodatie, een kamer met badkamer minimaal. Ben geen kampeerliefhebber. Superdeluxe hoeft niet, want dat is toch niet betaalbaar.

Nou ik hoor het wel als iemand interesse heeft. Leeftijd tussen de 22 en 39 jaar ongeveer. Liefst wel met dezelfde interesses En graag een vrouw (niet lesbisch), zodat we de kamer zouden kunnen delen.

Hi sporgirl,

Ik heb hetzelfde als jou. Ben allenstaand en 39 (lijkt jonger). Ben overal voor in maar mijn voorkeur gaat momenteel uit naar stedentrippie. Praag zou een optie kunnen zijn of evetueel Rome. Zelf vind ik een rondreis het aantrekkelijkst omdat je dan veel in een korte tijd kan zien. Ik heb van de zomer drie weken opgenome. Maar uiteraard kan ik ook buiten het seizoen (wel op tijd doorgeven). Ik woon omgeving zuid Holland. Voor meer info zie profiel of mail

Ik stuur je een pm

Gewoon lekker alleen gaan! Ik heb al veel reizen alleen gemaakt, ook van 4 weken of 9 weken. Heerlijk! Zoveel vrijheid en flexibiliteit, je kan precies doen waar alleen jij zelf zin in hebt. En natuurlijk zelf kiezen wanneer je wilt reizen en waarheen.

En onderweg ontmoet je altijd wel leuke mensen met wie je een tijdje op kan trekken. Ja soms maar een paar dagen, soms wat langer… maar ook dat vind ik juist heerlijk.

Vrijwel alles wat leuk is aan reizen, is ook leuk om alleen te doen. Marktjes bezoeken, door stadjes struinen, naar een museum gaan, mooie natuur bekijken… daar heb je toch niemand anders voor nodig? Alleen avondeten is een beetje lastig soms omdat mensen dan wel kunnen kijken (waarschijnlijk denken ze: zo hee die is stoer!). Een boek meenemen kan dan helpen. Of eten in een wat minder opvallend klein tentje of op een net ander tijdstip.

Hoi Jessica
Bedankt voor je reactie. Eigenlijk hou ik wel van stappen hoor. Een dancing/ club sla ik niet gauw af. Ik houd wel van een cocktailtje, maar niet om bezopen te worden. Maar ik begreep dat je meer van het rustige houd. Terrasje zeker leuk maar meer voor de avond en stappen voor de nacht. Ik ben dan wel een feest neus die makkelijk tot s ochtend kan doortrekken. Maar hoeft niet perse hoor. Ik heb op je site gekeken, leuk man! Zeer inspirerend en creatief. Zelf zou ik het misschien niet zo snel doen zo’n webblog maken. Ik ben daar niet handig in en ik vind dat iets privé. Een (digitale) foto boek is meer iets voor mij. :slight_smile:

Ik zou het prettig vinden om eerst tot elkaar te komen om ook erachter te komen of het klikt. Maar ook om geen over haaste beslissingen te nemen
Persoonlijk kan je vaak de dingen meer toelichten, vind ik.

Je bent in ieder geval in meer landen geweest dan mij. Vind ik wel stoer een meid die alleen op pad gaat. Echt avontuurlijk! Een die weet wat ze wilt.
Zo spreekt bijvoorbeeld mij dat reisje naar Egypte van Shoe string erg aan.
En jij? Mee eens?

Ik hoor het wel, groetjes Debby

Hallo Jessica, Leuk om jouw berichtje te lezen. Zelf ben ik ook op zoek naar een reisgenootje. Eind september heb ik zes weken vrij, in deze weken wil ik graag gaan reizen. Mijn voorkeur gaat uit naar Australië of Zuid-Amerika. Wat betreft vakantie houd ik van afwisseling: cultuur, natuur, sportief en af en toe een keer een gezellige avond of een dagje strand. Verder kan ik nog zeggen dat ik 31 ben. Mocht je interesse hebben, laat maar een berichtje achter. Groetjes Niesje. P.s. de enter krijg ik niet voor elkaar, dus daarom alles zo raar achter elkaar.

ja ik had je nog een berichtje nagestuurd op 15 april, dus waarschijnlijk had je deze nog niet gelezen

Hier nog iemand die weg wil na de zomer, jullie reis gedachten klinken in elk geval aanstekelijk, Ik ben zelf sportief, het liefst de hele dag actief en veel zien, soms fiets huren voor een dag mtb ofzo, maar ook een hele dag slenteren en sightseeing of een dagje strand vind ik ok. Ik zoek zelf sinds kort een of meer mensen tussen 35-45 jaar, give or take,…, ouder mag maar dan wel fris van geest en fit!) Geen camping of backpacker maar een hotel. Ben zelf vaker naar US geweest, (vele jaren alleen en laatste keer met partner) Canada, Australie en klein stukje Azie gezien. De laatste jaren alleen Europa vanwege een relatie die me tegenhield van het leven te genieten…campings en aanpassen aan fantasieloze kinderen, veel wachten om uiteindelijk de hele dag niks uit te voeren…dat wil ik echt niet meer doen! Ik werk hard dus mijn vrije tijd is me zeer kostbaar…Ik wil weer wat zien van de wereld en de vakantie delen met leuke mensen die ook genieten van hun vrije tijd. Nieuwe gezichten en mensen met veel humor. Een nachtje stappen kan ik zeker ook maar komt er meestal niet van. Op vakantie hoeft dat niet meteen maar sta er open voor. Zelf full time werkzaam maar kan kiezen wanneer ik op vakantie wil. Kortom, het lijkt me leuk om in contact te komen met eensgezinden (die niet perse precies hetzelfde denken als ik, leuk om eens andere ideeen te horen). pm me gerust, dat werkt beter want ik zit niet vaak op deze site.

1 like

Hoi Louisa,
wat zijn je plannen voor dit jaar of voor de rest? Ik heb namelijk onlangs een oproepje geplaatst voor liefhebbers van een stedentripje.
Lijkt je dat wat? Ik ken wel mannen die mee willen, maar daar heb ik geen zin in. Vanuit die paar dagen/ weekndje weg kan je wel iemand leren kenne om te bepalen of je er ook langer mee weg kan. Dus ook wat verder.

.