Reisverzekering

Beste reizigers,

Aanstaande 28 Februari vertrek ik voor een jaar ( wellicht langer wellicht korter, heb nog geen terug ticket ) naar het buitenland.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met de reisverzekering & zorgpolis van Australian Backpackers. Het klinkt zeer aanlokkelijk en je betaalt v.a 23€ per maand. Mooi bedragje dus…

Maar ben zeer benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, of dat er bepaalde adders onder 't gras zitten?!
Of dat iemand een andere goede reisverzekering aan kan raden!

Alvast Bedankt,

Groetjes,

Elyse

Hoi Elise, wat een mooi vooruitzicht!! Ik heb geen ervaring met de verzekering die jij noemt, maar heb zelf de wereldreisverzekering van Joho genomen. Deze verzekering was wel duurder, maar omdat wij langer dan een jaar gaan, kunnen wij ons uitschrijven bij onze huidige zorgverzekering en is het totaal dus veel goedkoper. Wij hebben dit erover geschreven: reisverzekering wereldreis

Ik zou me altijd uitschrijven bij je huidige ziekenfondsverzekeraar. Officieel mag het niet maar het scheelt een hoop geld. Ons hebben ze nooit iets gevraagd.
Wij hebben ervaring met Elvia, tasman en de europeesche. Alledrie prima.

Mag dat niet (meer)? Wij hebben dat wel gedaan, je moet je dan wel uitschrijven bij je gemeente. In 2008 mocht het nog wel. Ik heb wel in een andere post gelezen dat het problemen kan opleveren bij terugkomst.
Bij : Jaar op reis - praktische tips bij algemene vragen & discussies staat een post over dit onderwerp. Sorry, linken lukt me niet.

Officiëel moet/mag het vanaf 8 maanden buitenland.
Wel de moeite waard om van tevoren goed uit te zoeken, want als je je uitschrijft terwijl het eigenlijk niet mag, loop je de kans dat je bij terugkomst met terugwerkende kracht alsnog de premie moet terugbetalen :S

Ik heb geen ervaring met de Australian Backpackers, maar heb zelf een Special Isis-verzekering afgesloten bij Joho. Hij is wat duurder (ik heb ook de superdekking gekozen, wat ook weer duurder is, maar waardoor ik dan weer geen eigen risico heb). Heb getwijfeld tussen deze verzekering en de Tasman (onderdeel van de Europeesche). Het is de Special Isis geworden, omdat die heel flexibel aan te passen en te verlengen is. Ik betaal 41,50 per maand.

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Nee het klopt inderdaad, dat wanneer je je uitschrijft bij je verzekering, je je ook uit moet schrijven bij de gemeente, wat dus veel nadelen heeft o.a met je pensioen en andere premies. Daarom kies ik er liever voor me toch in geschreven te laten, en een goedkopere zorgpolis + reisverzekering af te sluiten!

Bedankt voor de tips! Ik zal zeker kijken op Isis en de Europeesche etc.

Bedankt,

Groetjes,

Elyse

Kijk eens bij Ohra, bij hun reisverzekering mag je 365 dgn aaneengesloten in het buitenland zijn en is maar een tientje per maand.

Kijk bij Joho naar de reisverzekering van OOM. Biedt diverse mogelijkheden.
Kunt je zelfs afsluiten als je al een half jaar op reis bent.
Bert