Reisverzekering

Beste reizigers,

Aanstaande 28 Februari vertrek ik voor een jaar ( wellicht langer wellicht korter, heb nog geen terug ticket ) naar het buitenland.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met de reisverzekering & zorgpolis van Australian Backpackers. Het klinkt zeer aanlokkelijk en je betaalt v.a 23€ per maand. Mooi bedragje dus…

Maar ben zeer benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, of dat er bepaalde adders onder 't gras zitten?!
Of dat iemand een andere goede reisverzekering aan kan raden!

Alvast Bedankt,

Groetjes,

Elyse

Hoi Elise, wat een mooi vooruitzicht!! Ik heb geen ervaring met de verzekering die jij noemt, maar heb zelf de wereldreisverzekering van Joho genomen. Deze verzekering was wel duurder, maar omdat wij langer dan een jaar gaan, kunnen wij ons uitschrijven bij onze huidige zorgverzekering en is het totaal dus veel goedkoper. Wij hebben dit erover geschreven: reisverzekering wereldreis

Ik zou me altijd uitschrijven bij je huidige ziekenfondsverzekeraar. Officieel mag het niet maar het scheelt een hoop geld. Ons hebben ze nooit iets gevraagd.
Wij hebben ervaring met Elvia, tasman en de europeesche. Alledrie prima.

Mag dat niet (meer)? Wij hebben dat wel gedaan, je moet je dan wel uitschrijven bij je gemeente. In 2008 mocht het nog wel. Ik heb wel in een andere post gelezen dat het problemen kan opleveren bij terugkomst.
Bij : Jaar op reis - praktische tips bij algemene vragen & discussies staat een post over dit onderwerp. Sorry, linken lukt me niet.

Officiëel moet/mag het vanaf 8 maanden buitenland.
Wel de moeite waard om van tevoren goed uit te zoeken, want als je je uitschrijft terwijl het eigenlijk niet mag, loop je de kans dat je bij terugkomst met terugwerkende kracht alsnog de premie moet terugbetalen :S