Waar te verzekeren als ik naar Australië wil voor 1 jaar?

Hallo allemaal,

Ik wil al een hele tijd naar Australië. En ergens dit najaar is het dan ook zo ver, omdat ik dan geen verplichtingen, zoals school.

Nou wil ik wel goed voorbereid gaan naar OZ, maar heb ook zoiets van bekijk het maar. Ik pak het vliegtuig en het is geregeld.

Wat mij wel zeer in mijn maag zit is het verzekerings werk. Ik ga op de gok (met genoeg geld, heb tien ruggen waar ik het mee moet doen), maar wil mijn verzekering wel goed geregeld hebben.

Ik wil minimaal een half jaar weg, maar het liefst een heel jaar. Ben bij het VGZ verzekerd met een jongeren extra verzekering (het heet iest anders, maar het is een aanvullende verzekering)

Moet ik deze nou stop zetten en wa anders nemen, of door laten lopen? Ik heb al gezien dat ik wereldwijde dekking heb.

Het lijkt me zowizo logisch dat ik ook een reisverzekering neem, wat raden jullie aan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Ik heb even gezocht op Werelfdwijzer.nl, maar heb niks kunnen vinden. Als iemand een link heeft, ben ik ook helemaal gelukkig!

Gr. Mike

**VERZEKERING
**In samenwerking met ELVIA Reisverzekeringen biedt Australian Backpackers een perfecte en betaalbare reis-verzekering aan met een geldigheidsduur van 24 maanden (verlengen is mogelijk). Deze (Backpackers) verzekering dekt o.a. de ziektekosten, wettelijke aansprakelijkheid, beroepsrisico en de bagage. Met deze verzekering ben je behalve in Australië en Nieuw Zeeland ook verzekerd in andere landen. Nederland uitgesloten. Mocht je onverhoopt eerder huiswaarts keren dan gepland en je hebt geen schade geclaimd, dan betaalt Elvia te veel betaalde premie terug.
**Restitutie van premie
**Er geldt een minimale reisduur van 3 maanden. Je dient je te verzekeren voor de langstmogelijke reisduur. Mocht je toch eerder terugkeren dan op het verzekeringsbewijs staat vermeld, dan betaalt de Maatschappij de premie over de nog resterende hele maanden terug. Dit, onder éénmalige aftrek van € 11,50 aan administratiekosten. Voorwaarde is wel, dat je geen aanspraak hebt gemaakt op schadevergoeding, c.q. uitkering, dan wel een beroep doet op de hulp van Elvia Assistance.
**Medische kosten
**Wanneer je tijdens je reis een ziektekostenverzekering aanhoudt in Nederland kun je kiezen voor de “Korting Medische Kosten Basis”. Er wordt dan een korting gegeven op de premie, omdat in dat geval mogelijkerwijs de medische kosten (gedeeltelijk) door de zorgverzekeraar worden vergoed. Is er gedurende het verblijf in het buitenland geen sprake van een ziektekostenverzekering in Nederland, dan is bovengenoemde korting uiteraard niet van toepassing.
Ook bij thuiskomst verzekerd
De Thuiskomstdekking Medische Kosten biedt een overbruggingsperiode tussen het moment van definitieve terugkeer in Nederland en het moment dat een zorgverzekering in Nederland is afgesloten. Hiermee ben je tot maximaal 2 maanden na terugkeer in Nederland verzekerd voor spoedeisende medische kosten tot € 25.000,-. Tevens is er dekking voor een periode van maximaal 21 dagen tussentijds bezoek aan Nederland. Deze dekking kun je alleen afsluiten als je geen ziektekostenverzekering aanhoudt in Nederland.
LET OP: Alle rekeningen voor medische zorg dienen contant betaald te worden in Down Under. Bij ziekenhuisopname (ziekenhuizen in alle steden) direct uw verzekeringsmaatschappij verwittigen zodat zij voor betaling kunnen zorgen. Houdt altijd de gegevens (welk ziekenhuis, welke arts, telefoonnummer e.d.) bij de hand.
**Elvia Assistance
**Elvia behoort tot de internationale Mondial Assistance Group en beschikt hierdoor over een uiterst professioneel en uitgebreid hulpverleningsnetwerk. In noodgevallen kan Elvia Assistance je altijd van dienst zijn. Via de dichtstbijzijnde telefoon kun je 24 uur per dag een beroep doen op de medewerkers van Elvia Assistance die vervolgens alles in het werk zullen stellen om je probleem zo snel mogelijk op te lossen. Waar je je ook bevindt. ZIe website: Australian Backpackers

**DEKKINGSOVERZICHT
Standaard zijn de volgende onderdelen opgenomen in de Elvia Backpackers verzekering. Onderaan het overzicht kun je de uitgebreide versie downloaden.-**S.O.S-Transportkosten **-**Reisongevallen (ook tijdens werkzaamheden) **-**Reisbagage **-**Medische kosten 100% **-**Rechtsbijstand **-**Wettelijke aansprakelijkheid **-**Terug naar huis vliegen bij als familie ziek is en andersom
LET OP: Je hebt naast de Elvia Backpackers verzekering geen andere (Nederlandse of Belgische) ziektekosten verzekering nodig.

Maar kijk eerst naar je eigen verzekering hoe deze is gedekt. Misschien is die voldoende en hoef je enkel maar een reisverzekering af te sluiten. Is misschien goedkoper omdat je zoveel reisverzekeringen kan afsluiten bij vele maatschappijen zie verder: Verzekeringssite daar kan je alles vergelijken.

AANRADER voor informatie Australie zijn de vele Down Under Verzamelgidsen die ik beheer:
Australie (Algemeen) Verzamelgids
Australie Linknet.be (nieuw)
ACT-Verzamelgids + Canberra + Snowy Mountains
NSW - Verzamelgids
Northern Territory (NT)
Australia Victoria
Alle Australische Steden
Queensland (Nieuw)
South - Australia (Nieuw)
Tasmania (Nieuw)
Australian Islands(o.a.:Christmas Island, Norfolk Island, Coral Sea Islands)
Verder de steden: Adelaide, Brisbane, Melbourne, Perth, Sydney+Blue Mountains

Met vriendelijke groet
Kees


Bedankt Kees,

Dit helpt zeker!

Gr. Mike