Ervaringen met (reis)verzekeringen

Hallo allemaal daar ben ik weer :smiley:

De plannen om naar Australië te gaan worden steeds concreter. Ik heb mijn ticket (enkeltje) geboekt en mag me verheugen op een vlucht richting Brisbane op 10 september :smiley:

Mijn plan is dus om er minimaal 12 maanden te verblijven (working holiday visum), maar, mits het bevalt (zal wel ;)) en ik aan de voorwaarden voldoe, wil ik ook wel 24 maanden reizen!

Om in m’n onderhoud te voorzien wil ik ook werken voor de kost, en sowieso 3 maanden het type werk verrichten waarvoor je in aanmerking komt voor een verlenging van je visum.

Nu heb ik hier op wereldwijzer ontzettend veel topics gelezen over de verzekeringen, en op internet ook heel erg veel informatie opgezocht. Heb ook e-mail uitstaan bij verschillende instanties, dus zou als het goed is de complete informatie moeten krijgen.

Uitgaande van mijn situatie, heb ik geen recht meer op de volksverzekeringen, waaronder de zorgverzekering. Dus in Australië kan ik ook geen Medicare aanvragen, correct?

Nu ben ik aan het surfen geslagen en heb twee verzekeringen gevonden, die alles bieden, ziektekosten, aansprakelijkheid, reisverzekering (en sommige nog wat meer). Eén verzekering is bij Tasman en de andere bij Allianz (via Australian Backpackers), beide verzekeringen zijn ± EUR 50,- per maand. Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die daar ervaringen mee hebben en welke als beste uit de test komt?

Alvast bedankt voor de info!