verzekeringen

hallo allemaal, eind januari ga ik ook voor een jaartje vakantie/werken in australie. ik blijf wel ingeschreven in mijn gemeente maar hebben jullie advies over de zorgverzekering hier en verzekering in australie? mijn verzekering is daar nou niet echt duidelijk in:) is het het beste om me daar te verzekeren en als ik terug kom de zorgverzekering hier in te lichten met terugwerkende kracht? alvast bedankt!

Neem een zorgverzekering met een wereldwijde dekking. Daarnaast zou een reisverzekering met wereldwijde dekking ook handig zijn. Let op dat de meeste doorlopende reisverzekeringen standaard dekking hebben voor een reisduur tot 60 dagen. Deze kun je tegen een (kleine) meerprijs laten uitbereiden.

Hallo, ik ben niet in de gelegenheid om er uitgebreid op in te gaan vanwege vakantie maar vraag me af of je op een working holiday visa gaat. Dan val je volgens mij wel onder de Medicare regeling. Hetgeen zo veel betekent dat je op vertoon van je visum en je inschrijving in een Nederlandse zorgverzekering bij Medicare ‘in het ziekenfonds’ kunt. Informeer eens verder, bij voorbeeld bij Australian Backpackers in Schagen.

hey hallo! ja klopt ga inderdaad op zo’n visum. daar had ik nog niet van gehoord, ga ik inderdaad even achteraan! bedankt, en fijne vakantie:)

Als je hier gewoon ingeschreven blijft staan, ben je verplicht om hier ook een zorgverzekering te hebben. Daarnaast moet je inderdaad een reisverzekering hebben die langer verzekert dan de standaard 40 of 60 dagen per jaar. Daarnaast kun je inderdaad gebruik maken van Medicare, maar dit kun je pas krijgen als je je NL zorgpolispapieren laat zien.
Sinds kort hebben een aantal verzekeraars een backpackers zorgpolis. Moet je even op de websites van verschillende verzekeraars zoeken.