hoi Aukje!
We waren begonnen in Puerto Maldonado. Dit is op zeeniveau. Zo kon ik even wennen aan het tijdsverschil.
Omdat we een nachtbus hadden gepakt naar Cusco stegen we in ongeveer 12 uur naar zo’n 3300 meter. Dit is inderdaad best wel hoog! Ik heb alleen wat benauwd gehad in de nachten, en verder was ik wat sneller buiten adem met wandelen. Viel alles mee! (ik heb het vergeleken met wintersport, dan stijg je vaak in zo’n 12 uur ook naar 2500 meter)
Je kunt ook meteen bij aankomst door naar de Sacred valley, dit licht wat lager.
We hadden coca snoepjes/koekjes gekocht, (later ook coca bladeren gekauwd in Bolivia tegen de hoogte) En veel water drinken helpt! Ook coca thee drinken schijnt goed te helpen. Ik vond het wel fijn om wat warms te drinken. 
Persoonlijk vond ik het niet erg om Machu picchu aan het begin van de reis te hebben. Ik wilde het gewoon dolgraag zien 
Ik zou een trail zeker van te voren boeken in die maanden! Een los dagkaartje kun je vaak nog wel enkele dagen van te voren boeken, maar de trekkings echt niet! Die zitten al maanden van te voren vol geboekt.
Ik was er in April, begin van het seizoen. De bekende incatrail was ook al maanden volgeboekt, net als vele andere trekkings.
Omdat de stijging van San pedro wel erg veel is (en echt hoge hoogte) ben ik blij dat we het op deze manier hebben gedaan. Ik heb tijdens de tour behoorlijk wat mensen gehoord die de tours dus andersom deden en echt erge hoofdpijn (hoogteziekte) hadden. Maar dat is natuurlijk ook per persoon verschillend.
Ik heb inderdaad die exacte route gevolgd!
Ik heb het ticket van Star peru naar Puerto Maldonado van te voren geboekt. Ik weet niet meer exact hoelang, maar ik gok 2 maanden. Omdat deze vlucht niet aansloot op onze aankomst in Lima, moesten we 1 (hele korte) nacht doorbrengen in Lima, dit was dus rond 12 uur 's nachts aankomen, om 6 uur weer uit bed. Deze nacht had ik geboekt, en dit was ook dicht bij het vliegveld.
De 1e nacht in Puerto Maldonado heb ik geboekt. We verbleven hier bij Anaconda lodge. http://www.anacondajunglelodge.com Mocht je niet in het weekend hier zijn, dan kan ik deze echt aanbevelen! Bungalows in een jungle achtige tuin, een leuk zwembad en een geweldige Thaise keuken!
Gewoon via de email geboekt, ging allemaal vlot. Was niet duur ik dacht iets van 20 euro.
De tour naar Sandoval lake heb ik ter plekke geboekt. Dus bij aankomst van dag 1 in Puerto Maldonado hebben we in de middag de stad bekeken, ondertussen tourbureau’s afgaan voor prijzen. Hierbij hebben we een touragent gekozen. De volgende dag konden we meteen vertrekken. Ik dacht dat we rond de 110 dollar voor 2 dagen betaalde, incl. eten, slapen, excursies.
Bij hem hadden we ook meteen een nachtbus naar Cusco geregeld. Op de 2 dag van de tour, toen we terug werden gebracht naar Puerto Maldonado, moesten we de nachtbus naar Cusco nemen.
Dit verliep allemaal soepel, en was makkelijk te regelen.
Ik weet niet of het in die periode ook druk is in dit gebied. Er waren tal van touragenten/excursie bureau’s. Maar toen wij er waren was het heel rustig en konden we overal de volgende dag vertrekken.
Je kunt altijd natuurlijk informeren via de mail of iets dergelijks. 
Huacachina vond ik een beetje tegenvallen. De sandbuggy/sandboard tour is wel leuk, maar het plekje vond ik saai. We zijn daarom sneller naar Lima vertrokken dan gedacht. Persoonlijk vond ik ook Lima niet zo heel veel aan. Gewoon een grote stad…
Belasten vond ik wel leuker dan verwacht. Onwijs veel vogels! En van die schattige pinguins 
Groetjes!