Reisverslag en foto's Iran 2014

Hoi allemaal,

Ik ben net terug uit het bijzondere Iran. Ik vond het een geweldige reis, de mensen zijn zo vriendelijk en er is zoveel moois te zien!
Op mijn website heb ik een reisverslag en foto’s geplaatst.
http://www.elizabeth-ontheroad.nl/azie/iran-2014.html

Veel lees- en kijkplezier!

groetjes!
Elizabeth

Ps. ik heb deze post dubbel geplaatst, omdat ik zag dat ik de verkeerde titel had ingevoerd. Dit kan ik helaas niet wijzigen.

1 like

Ha Elizabeth, ik heb je verslag en nog meer je foto’s met grote interesse bekeken. Mijn rondreis in Iran staat geboekt voor april. Je kleding valt me erg mee! Die regenjasjes tekenen nog aardig je figuur af… Ik heb via een website voor Islam kleding twee elastische voorgevormde hijaabs gekocht (4,- per stuk). Ze zitten erg lekker en blijven op hun plek, dat gewapper met losse sjaals zag ik niet zo zitten. Dus, bedankt voor je leuke en oo prachtige foto’s. Ik verheug me enorm!
Weet jij misschien hoe het klimaat in april in Iran is…? (20 a 25 graden of zo?)

Dank je!
Leuk dat je ook Iran hebt gekozen. Ik vond het erg verassend en zo er zo weer heen gaan.

De kleding vond ik het moeilijkst om van te voren te bepalen. Maar uiteindelijk was ik heel blij met de lange jas. Het was altijd gepast en ik kon er onder dragen wat ik wilde.
Het weer was in November namelijk erg wispelturig. Het koelt in de avond erg hard af, een trui was dan ook fijn geweest. Overdag kon het warm zijn met een graad of 20, maar we hebben ook dagen gehad dat het echt koud was en dat ik alle lagen kleding aan had die ik bij me had. Ik schat april ongeveer hetzelfde. Neem dus lagen kleding mee! In plaatsen zoals Kashan en Qom zie je bijna niemand zonder een chador, als ik geen jas aan had gehad zou ik me ongepast gekleed voelen.

Zo’n hijaab is zeker een goed idee! Ik had moeite met de sjaals op hun plaats te houden, zeker als het hard waaide! Maar gelukkig werd daar niet moeilijk over gedaan als er wat meer haar te zien was.

Heel veel plezier!

1 like