Reisverlag 23 dagen Vietnam

Door dit forum heb ik veel hulp gehad en ideeën opgedaan voor onze reis. Afgelopen zondag zijn we terug gekomen van 23 dagen Vietnam. Samen met man en dochter van 11 heb ik deze reis gemaakt. Bij deze ons reisverslag:

dag 1 Amsterdam - Hanoi met Cathy Pacific (tussenstop in Hong Kong) `Fijne maatschappij om mee te vliegen goede service en prima eten. We kregen zelfs hagendass ijs…

dag 2 Aankomst Hanoi 9.30. Via hotel transfer geboekt. We verbleven in Golden Lotus Luxery, vanwege het zwembad, uiteindelijk niet in gezwommen omdat het water te koud was. Een hotel met zwembad in een grote stad is geen must kwam ik achter. Je maakt er nauwelijks gebruik van, veel weg en als je in hotel bent was ik blij dat ik ff op bed kon liggen :slight_smile:
Middag: beetje rondgelopen om te wennen
Avond: gratis food tour geboekt via Hanoikids. Twee studenten die prima Engels spraken namen ons mee naar een aantal restaurantjes om de Vietnamese keuken te leren kennen. Leuke avond en veel gekletst over het land.

dag 3 Via Hanoikids een tour geboekt door de oude stad. De gids die wederom prima Engels sprak nam ons mee naar diverse bezienswaardigheden. Reuze handig want hij wist de weg en wij konden genieten van de stad.
s avonds zijn we naar de nachtmarkt geweest, druk veel van hetzelfde, maar onze dochter heeft meteen haar weekgeld uitgegeven aan allerlei spullen.

dag 4- 6: 3 daagse cruise met Glory legend Cruise. Wat heerlijk dat we twee nachten hebben geboekt. Het was relax, mooi en de boot was een uitstekende keuze. Ik weet niet of we een upgrade hadden want er stond ook een andere naam op de boot en op de kleding van het personeel. We hadden een familiekamer geboekt en kregen twee kamers met tussen deur. Eten was geweldig alleen erg veel. Ik vond het reuze meevallen met de drukte in de baai. Ook het plastic afval in de baai waar ik bang voor was heb ik niet gezien. Met name de tweede dag op een dagboot was super, gezwommen, dorpje op het water bezocht en vooral genoten.

dag 6 Ninh Bin, via een prive transfer waren we in 4 uur vanaf Halong Bay in Ninh Bin. We hebben middags nog gefietst een heerlijk bij het zwembad gelegen. We verbleven in een nieuw hotel, hidden Charm, wat een luxe!

dag 7 Vroeg in de ochtend boot tripje Tam Coc gedaan, heerlijk rust op het water. Daarna wat rond gefietst. Aan het zwembad gelegen en einde van de middag met een taxi naar Bai Dinh pagode gegaan. We waren er om 17.15 en de enige toeristen. Heerlijk rondgelopen en mooie foto gemaakt.

dag 8: Met een busje dachten we terug naar Hanoi, we zaten in een Limousine busje, enorme stoelen en alle ruimte. We sliepen in een goedkoper hotel, wat ongezellig oud en verpauperd was. Het personeel was aardig maar dat was ok alles. We waren blij dat we om 4 uur in de nacht uit konden checken om naar het vliegveld te gaan.

dag 9: Vroege vlucht naar Dong Hoi, daar transfer naar Phong Nha lakekehouse resort. Geweldige plek om te verblijven, mooie familiekamer met uitzicht over het meer. In de middag hebben we zelfstandig de Phong nha grote bezocht. erg mooie toch met een bootje door de grotten. Echt een aanrader.

dag 10: Dagtrip naar Paradise Cave, 8ladies cave en Hang tra Ang cave. Dit was het hoogtepunt, eerst gelopen door de jungle, bbq en daarna hebben we gezwommen in een een donkere grot. We kregen reddingsvest, helm met zaklamp erop. Wat een ervaring!

dag 11- 14: Vanaf Dpng Hoi met de trein naar Da Nang, prachtige relaxte treinreis. Vanaf Da Nang taxi genomen naar ons hotel in Hoi An. Weer een geweldig hotel met super grote familiekamer. Dit hotel lag tussen de oude stad en het strand in, perfecte keuze. 4 nachten doorgebracht, en we hebben genoten. Onze dochter heeft een jurk laten maken, we hebben een kookworkshop gedaan en een paar keer naar het strand geweest. S avonds gingen we naar de oude stad voor de geweldige sfeer.

dag 15- 17: Einde van de middag vlucht naar Ho Chi Min. Daar hebben we een vriendin ontmoet die in Laos werkt. Met Saigon Hot spot gratis tour gedaan door de chinese wijk. Verder een zelfstandig een stadswandeling die ik ergens op dit forum had gevonden.

dag 18 - 21 Vroege vlucht naar Phu Quoc, vier nachten verbleven in een heerlijk resort. Veel op het strand gelegen. Het strand was schoon de zee ook. Verder vonden we het eiland niet wat we ervan hadden verwacht. De nachtmarkt vonden we niet leuk, veel te opdringerig. Maar we hebben wel heerlijke dagen gehad.

dag 22 Vanuit PQ terug naar HCM voor de laatst nacht. Gewinkeld en veel rondgekeken.

dag 23: terug vlucht in de avond.

dag 24 Terug in NL

We hebben een geweldige reis gehad. Heerlijk gegeten, aardige mensen ontmoet. We vonden het een makkelijk land om te reizen, alles is goed geregeld, een schoon land en zeker voor herhaling vatbaar.

Heel leuk om te lezen! Fijn dat Wereldwijzer (Ton!) je kon helpen bij het samenstellen van jullie reis. Heb je ook nog foto’s?

En weet je al waar de volgende reis naar toe gaat?