Boot Cruise HaLong Bay vraag

Hallo allemaal,

mijn naam is Eric en wij zijn van plan om in April naar het mooi Vietnam te gaan. Wij willen beginnen in Hanoi, waar we de eerste dag een hotel pakken om bij te komen van de reis. Hierna willen wij doorreizen naar Ha Long Bay om hier een twee of drie daagse cruise te doen. Heeft iemand tips voor ons? Als ik op het internet zoek dan vind ik HEEEEL veel cruises en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Is het trouwens aan te raden om de cruise al vanaf Nederland te plannen of kun je dat ook goed op locatie zelf doen?

groet,
Erc

Hoi Erik,
vorig jaar ben ik er geweest en heb een 3 daagse trip gemaakt, had het in Nederland geregeld, maar had het prima daar kunnen doen, dan heb je nog keus in verschillende prijs klasse en je kunt terplekke het aanbod bekijken.
3 dagen vond ik persoonlijk wel lang, je ziet steeds hetzelfde, wel hele mooie uitzicht, maar 3 dagen op de boot wel veel.De boten hebben ook allemaal wel hetzelfde in hun pakket zitten.
Het is er druk, maar eenmaal op het water heb je er geen last van.
Je kunt event.als je zelf peddelen leuk vindt in een kajak de zee op, dit gaat vanaf de boot waar je op zit en kun je meteen aangeven.
Mijn ervaring is dat als je van uit Nederland alles regelt je een stuk duurder uit bent.Er is heel veel keus, de boten zijn werkelijk prachtig.
Heel veel plezier in het prachtige Vietnam, ik ga 15 febr. weer, nu het zuiden bekijken, vorig jaar het noorden gehad.
grtjs Henria

Hoi Eric,

Ik sluit me helemaal bij Henria aan: je kunt dit prima ter plekke boeken, bijvoorbeeld wanneer je in Hanoi bent. Je loopt dan gewoon een van de vele tourbureautjes binnen.

Ook ik vind drie dagen wat veel. Zelf vind ik 1 dag genoeg, maar mocht je lang door een supermooi landschap willen varen en zo bijvoorbeeld tot rust willen komen, zijn drie dagen wel weer en goed idee. (Ligt aan wat je zelf wilt :wink: ).

Groetjes, Anne

Hallo Eric,

Ook ik kan me aansluiten bij Henria. Wij zijn afgelopen jaar 2 dagen geweest en vonden dit genoeg. Een dag langer zou ik ook niet voor kiezen en een dag zou voor ons teveel gereis worden. Ik zou ook ter plekke boeken omdat er daar keus genoeg is. Wij hebben het ter plekke in ons hotel geboekt.

Gr. Bael

hey Eric ,

als je echt low-budget wil gaan dan kies je een baai verder …
Bai tu Long ; vanuit cai rong met de local -ferry nẩar eiland quan lan,
vervolgens vôlle dag op eiland quan lan (mooi strand en leuk fietsen)
en bovenal geen toẻristen … dan terug met ferry naar hon gai

de details post ik later wel eens … als we terug thuis zijn

geert,

Bedankt voor alle super reacties! Ik denk dus dat we dan een Hotel boeken in Hanoi en via dat Hotel de 2 daagse cruise op Ha long Bay boeken, of als dat niet zou gaan via een van de kantoortje daar.

Verdere tips zijn natuurlijk nog altijd welkom!

Geert,

Lowbudgettips voor iets wat minder toeristisch is, zie ik met een blij hart tegemoet :cheer:

Voor nu eerst nog heel veel plezier gewenst!

Groet Nunu

we hebben de drie daagse gedaan, super, overnachting op de boot en Cat Ba island in Eco Lodge.
Eco lodge wordt door meerder reisbureaus afgeraden (hoorden we ook van mede reizigers), waarschijnlijk omdat ze er niet aan verdienen.
Maar een super omgeving aan het eind van een zandpad in een doodlopende vallei. Eten op de top van een heuvel. weg van alle drukte en lawaai
http://suoigoicatbaresort.vn/

ik had daar nog wel een aantal dagen willen blijven

www.agoda.nl

Ja, als je de derde dag op dat resort kan vertoeven dan wist ik het ook wel! Had ik dat nu maar eerder geweten. Dat resort in combinatie met de omgeving…
Nog een reden om terug naar Vietnam te gaan!

Dat is nu precies wat ik ook dacht! Ga ik een volgende keer ook doen!

Groetjes, Anne

Ik ben toevallig aan het onderhandelen met Alova Halong Cruise. Hoe ik eraan kom, pffff, ook voor ons een doolhof van mogelijkheden. Ben al al zo lang op zoek, en deze stond bij een van de hotels die ik gegoogled heb.
Laat nu het toeval voordoen dat deze cruise een Nederlandse manager heeft.
Weet natuurlijk niet of dit voordelen heeft, maar dit kan ik later nog wel vertellen als we er geweest zijn. Schijnt een nieuwe boot te zijn, dus effies afwachten of dit werkelijk zo is smkiek

Omdat wij binnenkort gaan, en het niet het allermooiste weer zal zijn, gaan wij 2 dagen, 1 nacht.