Ik vertrek vrijdag 27 februari voor 4 weken naar Vietnam. Nu willen wij graag een boottocht doen in Halong Bay. Via verschillende mensen heb ik al gehoord, dat je beter twee nachten kunt boeken, omdat je dan naar de rustigere plekken gaat en dat die ook veel mooier zijn.
Maar nu twijfel ik of we Halong Bay moeten combineren met Lan Ha Bay of Bai Tu long Bay?
Ik heb wel een 3-daagse bootreis gezien naar Lan Ha Bay, dan verblijf je een nacht in een hotel op Cat Ba Island. Of is juist Bai Tu Long Bay veel mooier? Deze twee baaien liggen niet naast elkaar zag ik op de kaart, dus ik neem aan dat het lastig te combineren is…
Heb je ook een idee of het mogelijk is als wij zaterdagmiddag aankomen in Hanoi, voor die zondag de bootreis te boeken? Of dat we dit beter van te voren kunnen doen? Vind ik zelf altijd een beetje tricky als ik de mensen nog niet heb ontmoet…
Je hebt het goed gezien, de beide gebieden liggen echt wel uit elkaar.
Ik weet niet welke mensen tegen je hebben gezegd dat 2 nachten Halong je naar rustigere plekken voert, maar zou hen vragen met welke boot ze dit gedaan hebben.
Kan je meteen kijken welke route ze gevolgd hebben.
Persoonlijk is 1 dag Halong op een boot voldoende en dan kiezen of voor Lan Ha of naar Bai to Long.
Lan Ha is wat minder touristisch, maar vind ik ( persoonlijk ) het wat minder mooi.
Bai to long wat meer boten, maar mooier en meer te doen.
Keuze aan jouw denk ik ?
Wat ik ook zou mee nemen is dat je “maar” 4 weken hebt, en je na 2 dagen + 1 nacht wel een goede indruk hebt van Halong Bay.
Kies gewoon het gebied uit, je boot uit, met de voor jouw goede excursies, aktiviteiten, comfort.
Je kan ook een boot kiezen naar Han Lang en dan 2 dagen kayakken en 0 km varen bijv. dus daar ook op letten!
Kom je aan op Zaterdag.
Ik zou me oriënteren op internet en 5 cruises uitzoeken.
Wanneer je eerste optie niet lukt naar 2e , dan de 3e enz.
Dit dus wanneer je zaterdagmiddag op pad gaat voor een Halong cruise.
Vind dit jammer van de tijd en zou dus het nu regelen.
Wanneer je wat gevonden hebt en je hebt er enige reservering bij, even naar referenties kijken op internet.
Je kan je twijfel ook plaatsten via dit topic en dan kan ik dit wel checken op betrouwbaarheid.