Reisverhaal: Overwinteren op Curacao

<TABLE id=HB_Mail_Container height=“100%” cellSpacing=0 cellPadding=0 width=“100%” border=0 UNSELECTABLE=“on”><TBODY><TR height=“100%” width=“100%” UNSELECTABLE=“on”><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width=“100%” background=“” height=250 UNSELECTABLE=“off”></TD></TR><TR UNSELECTABLE=“on” hb_tag=“1”><TD style=“FONT-SIZE: 1pt” height=1 UNSELECTABLE=“on”>
</TD></TR></TBODY></TABLE><TABLE id=HB_Mail_Container height=“100%” cellSpacing=0 cellPadding=0 width=“100%” border=0 UNSELECTABLE=“on”><TBODY><TR height=“100%” width=“100%” UNSELECTABLE=“on”><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width=“100%” background=“” height=250 UNSELECTABLE=“off”>Wij zijn verliefd geworden op Curacao.
We waren daar op vakantie verleden jaar,met onze dochter, haar man en ons kleinkind en we dachten hier zouden we een huisje moeten kunnen kopen.
De kinderen om op vakantie te gaan en wij om te overwinteren,want in de zomertijd zitten wij in Brabant op een camping.
Die gedachte was niet meer uit ons hoofd te halen,dus wij hebben ons huis in Den Haag verkocht.
Eerst op internet gezocht naar huizen op een resort, want als je er niet permanent woont is dat toch veiliger en wat huizen in goede wijken.
Er staan daar heel wat huizen te koop voor Nederlandse begrippen heel betaalbaar,makelaars gemailt en afspraken gemaakt en zo zijn we in juli vertrokken naar Curacao.
Nou ik kan wel vertellen het waren heftige 16 dagen,de laatste dag voor ons vertek naar Nederland vonden we ons huis van onze dromen, een heerlijk huis,met leuke inboedel, in een resort uitkijken over de zee.
Toen naar de notaris en je tekent verlopig en je machtigt de notaris op Curacao om voor jouw te tekeken.verder gaat alles via de mail.
29 sep zijn mijn man en ik naar Curacao vertrokken,voor 3 maanden.
Raar gevoel, nog geen sleutel en een koopcontract maar alles lag klaar bij de notaris.
Wij betrokken het huis en we zijn aan de slag gegaan om het ons eigen te maken,muren verven en wat meubels er bij kopen en een auto kopen, want daar kan je echt niet van buiten op het eiland.
Als je een auto hier op je naam wil laten schrijven dan ben je daar anderhalve dag mee bezig,maar we hadden de tijd.
De dagelijkse boodschappen doe je gewoon in hele grote supermarkten,alle bekende merken staan er,zelfs AH merken,die wel wat duurder zijn.
De sigaretten, het vlees en de benzine is echt veel goedkopen dan in Nederland en je kan redelijk goedkoop eten en drinken op terrasjes en vaak gratis internetten,waar veel gebruik van wordt gemaakt.
We wilde ook internet,maar dan in ons huis,om met het thuisfront in contact te blijven,nou dat is zo geregeld,je gaat naar de firma Scarlet one, je huurt een kastje, in ons geval voor 3 maanden.
Je komt thuis je stop de stekker in het stopcontact en je hebt internet en perfect, we hebben nog geen storingen gehad.
Dan de stroom en water over laten schrijven en borg betalen.
Daar ben je ook een ochtend aan kwijt,maar wij leren het al poco poco.
De stroom en water wordt hier elke maand opgenomen en de rekening krijg je ook iedere maand en moet je dan betalen, anders geen stroom en water,goed plan vinden wij.
Tv is via UTS te regelen,ook voor de maanden dat je hier bent.
En telefoon hebben we een goedkoop mobieltje gekocht met een prepaykaart van Chippie,werkt perfect.
Alleen een je bankzaken regelen gaat moeizaam, omdat je geen vaste inwoner bent.
Je moet 2 solvabiliteits verklaringen hebben van je bank in Nederland en we hebben gemerkt dat niet iedere bank die afgeven,dus wij hebben er pas 1.
Dus onze bankzaken kunnen we nu nog niet regelen via Curacao.
Verder is het hier heerlijk vertoeven, rust,zon,zee,fijne strandjes en lekker eten.
Aan de warmte wen je zo, er staat altijd een windje, de tempratuur is toch gemiddeld 30 graden.
Het zou nu regentijd moeten zijn, maar er valt tot nu toe weinig regen.
Veel plezier op Curacao.

</TD></TR><TR UNSELECTABLE=“on” hb_tag=“1”><TD style=“FONT-SIZE: 1pt” height=1 UNSELECTABLE=“on”>

</TD></TR></TBODY></TABLE>

1 like

hallo ,
mag ik jullie aub vragen of er een gevoel van onveiligehid bestaat in Curacao ? En wat nu na de verkiezingen , het land lijkt zo verdeeld ? heeft dit een invloed op ons , europeanen ? Hoe denkt u over het Cuarcao van morgen ? is alles werkelijk positief om er te investeren en te wonen met kinderen ? Groetjes van Ivan

Hoi,
Ik ga voor een half jaar aupairen in Curacao! En ik vroeg me af of jullie me mss iets meer zouden kunnen vertellen over de verzekering, en of je voor een half jaar ook een verklaring omtrent goed gedrag nodig hebt? Alvast bedankt! En heel veel plezier in Curacao!!

Hoi,

Ik ken het het gevoel curacao, hoop weer gauw terug te zijn
Nou wil ik een stukje curacao in huis halen, dat lukt al aardig
we hebben een aantal mooie palmbomen gekocht, wel winterhard uiteraard
Nou willen we ook ons huis in die kenmerkende kleur van de huizen
Bij http://www.goedhuysverf.nl kunnen we verf bestellen en op kleur maken. Deze man van GoedHuys verf zei elke kleur na te kunnen maken
Is daar niet een of andere kleurenkaart of kleurenwaaier van ?

hoor het graag van iemand

Mvg
Marcel