Reistips voor Lake district

Hi allemaal.
Ik hoor zoveel goede verhalen over het Lake District dat ik er graag volgend jaar een paar dagen naar toe ga. Ik heb al deze website gevonden.

Ziet er echt prachtig uit.
Heeft iemand tips voor een vakantie in het Lake District? Wanneer is het beste om te gaan? Leuke hotels/ B&B’s? Hoe waren je ervaringen? Tips voor wandelingen?
Ik hoor graag van jullie! Alvast hartstikke bedankt!

groetjes
Christina

Beste Christina,

Lake District is prachtig! We hebben vrienden in Ennerdale Bridge wonen, klein dorpje en deze hebben we 3 jaar geleden bezocht. Mei 2011 gaan we weer terug. We hebben nu een Travelodge in Cockermouth geboekt, aangezien ze maar 35 GBP per nacht rekenen voor een familiekamer. Niet het meest mooie hotel, maar gewoon handig en goedkoop.

Ga zeker met een boot de meren op, met kinderen is een treinritje met de stoomtrein ook erg leuk. We hadden 3 jaar geleden prachtig weer, maar dat is afwachten natuurlijk.

Veel plezier,
Erika

Mijn familie woont in de Lake District en dus komen we er regelmatig. Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt doen? Echt wandelen, de fells op, of meer de dorpjes bekijken en langs de meren lopen? Als je echt op een centraal punt wil zitten in de Lake District dan is Ambleside een aanrader. Er zijn genoeg B & B’s, Inn’s en Hotelletjes te vinden, ook kun je in de Lake District makkelijk een huisje huren, bijvoorbeeld via http://www.lakelovers.co.uk. het is maar wat je wilt en zoekt, maar voor alle wensen is een oplossing in de Lake District! Veel plezier alvast.

Ik ben nog niet veel in het Lake district geweest, slechts enkele dagen in Ravenglass. Daar vandaan gaat er een klein stoomtreintje: Ravenglass & Eskdale Railway. Erg leuk om te doen en prachtig wandelgebied (zelfs met een beetje regen)

Klinkt allemaal super leuk. Bedankt voor jullie tips!