24/4 - 8/5 2010, Engeland wildcamperen

Hallo,

Ik ben van plan om op bovenstaande data een motortrip door het lake district in engeland te maken. Maar neit zomaar eentje: Ik ga daar wild kamperen. Dus geen campings, gewoon een leuke plek zoeken en daar de tent opzetten. Lake district is een schitterend gebied om in rond te toeren.

Zoals gezegd gaat deze trip per motor wat het natuurlijk veel avontuurlijker maakt.

Heb je een motorfiets en lijkt je dit wat, er zijn nog 2 plekjes vrij. Ik wil uitkomen op een gezelschap van vier mensen.

Hoop snel van je te horen!

En vragen staat vrij dus stel ze gerust!

Groetjes

Paul F.

Erg leuk idee, Engeland trekt me ook. Ben er pas 1 keer geweest.
Maar helaas is wildkamperen in Engeland verboden…

Dat is het dus niet, in ieder geval niet in het lake district en ook in schotland wordt het veelal gedoogd, als je maar toestemming vraagt aan de landeigenaar…

Volgens mij wordt het in het Lake District wel gedoogd, maar officieel is het toch echt verboden. Op een plaats in Engeland na volgens mij.
Neemt niet weg dat het mij ook wel onwijs gaaf lijkt in deze regio mn tentje eens op te zetten. Alleen jammer dat je zo vroeg in het jaar gaat.
Hoe is het weer in die periode, weet je dat toevallig?

Tja het zal wel typisch Mei-weer zijn, dus regenpak zal regelmatig nodig zijn. Temperaturen zijn op dat moment niet echt koud, maar ook niet warm. Ik vind dat alleen maar toevoegen aan het avontuur. Stel je voor, lekker bij het kampvuur opwarmen met je zelfgemaakt potje en een fles wijn :smiley: heerlijk toch :wink:

Een andere reden waarom ik betrekkelijk vroeg ga is omdat de bootreis dan nog buiten het hoogseizoen valt. In het hoogseizoen zijn de bootprijzen echt torenhoog en het geld groeit mij niet op de rug…

Ziet er trouwens naar uit dat ik een week later vertrek dus op 1 mei. Scheelt weer een week :slight_smile:

Wat jij beweert klopt op zich wel inderdaad, maar ook mijn stelling heeft waarheid. Hier een quote van een andere website:

“unfortunately in England and Wales it is illegal to camp anywhere you like, unless you first ask the landowner’s permission. However, in some upland and remote areas wild camping is tolerated.”

Dus zolang je toestemming vraagt, is het geen probleem. En van wat ik gelezen heb, geven ze ook meestal wel toestemming hiervoor, mits je de zaak net zo achterlaat zoals je arriveerde. Ik heb ook een hele lijst met regeltjes een keer gezien, die zal ik eens opzoeken. Als je daaraan houdt is wildcamperen in lake district “Zo goed als toegestaan”.

Overigens zijn mijn beweringen gebaseerd op info van de volgende website:

En dat is dus een officiele overheids site…