Rondreizen in GB

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier, en zoek jullie hulp. Wij zijn aan het kijken naar een vakantie in Groot Brittannië dit jaar. Het zal niet de eerste keer zijn dat we gaan. Schotland, Wales, Zuid-west Engeland hebben we al met fly-drive bereisd.

Helaas zijn er maar weinig autorondritten te vinden in bv lake district, Yorkshire, Zuid-Oost Engeland of de zuid kust. We willen graag vliegen naar GB en daar een zuto huren, want dat bevalt steeds zeer goed. We willen overnachten in B&B’s of hotels, inns, dat soort gelegenheden.

Mijn vraag is dan ook; heeft iemand ervaringen, ideeen…??? Wij zouden graag inspiratie krijgen.
Thanks,
Joyce

Jet2.com heeft hele goedkope aanbiedingen naar Blackpool. Van daar uit ben je al gelijk in Noord-Engeland.
Maar waarom neem je geen contact op met tourist information in het gebied waar je heen wilt? Gewoon ff googelen.
Je kan natuurlijk ook gewoon met je eigen auto gaan of is dat geen optie?

hey hey
hier een adresje van een rental (autos) in the lake district
http://www.lakeshire.co.uk/
en nier nog een goeie over het lake district in general met ook b&b’s erop
http://www.touristnetuk.com/nw/cumbria/travel/index.asp
erg mooi daar overigens!
Waarom vlieg je niet naar manchester trouwens en vanaf daar een klein stukje rijden.
Je kan natuurlijk ook je eigen route uitstippelen maar dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt zien. The Peakdistrict is bv ook erg mooi, en ook het hart van engeland (the midlands) heeft erg mooie plekjes.
Deze site is wel goed trouwens:
http://www.visitbritain.com/VB3-pt-PT/experiences/Tour/car/introduction.aspx

succes!

Kijk eens voor een B&B in North Yorkshire Moor naar www.laskillgrange.co.uk/laskill/laskill.asp, een uitstekende B&B. Dit ligt vlakbij Helmsley en Hawnby. Je kunt “heerlijk” met de auto in de hele streek rondrijden en wandelen. Heb het zelf een paar keer gedaan

Wat ook erg leuk is: vliegen op Liverpool, auto huren en dan ietsje naar het zuiden. Chester, Nantwich, Noord Wales tot aan Snowdonia, via Wexford weer terug naar Engeland, Birmingham, Stoke on Trent en dan kun je ook naar het noorden toe: Lake district etc.

ik heb zelf in het lake district gewoont (windermere), geweldig mooi daar!

heel veel plezier!

Dan heb je wel erg mooi gewoond. Was in 1997 voor een brandweercursus 3 weken bij Teesside airport en ben op een zaterdag met een collega een dagje naar Windermere geweest en om het meer gereden. Wel 8 uur onderweg maar zeer de moeite waard. Alleen… het regende regelmatig dus weinig zon. Gaf wel een apart effect.

ja klopt, was ook heel mooi, vooral in de winterperiode, vanuit onze tuin had je dan een uitzicht over een groot stuk meer en bergen, heel mooi…

voor mijn studie ging ik naar de grote stad…

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik ga dit jaar in engeland op vakantie en vroeg me af hoeveel dagen je je redelijk kunt vermaken in Wndermere. Ik hou niet van watersport maar wel van wandelen en zou alledrie de dagtours die er zijn (die rond de lakes, beatrix potter, van goat tours) willen doen. Ik zag echter de film miss potter en daar zit renee zellweger heel relaxed met uitzicht op lakes te tekenen. Weet iemand of dat in de buurt is van Wndermere en of je er veilig bent als vrouw alleen? Ik vind het namelijk heerlijk om middagje aan het water en in heuvels met groen te zitten lezen, maar ik weet niet of het op loopafstand van windermere ligt. Ik denk tot nu toe aan zes dagen windermere, iemand tip of dat te lang is?