Tips voor weekendje/paar dagen weg in GB

Ik woon inmiddels alweer 5 jaar met mijn Engelse vriend in Londen. In Londen is natuurlijk super veel te zien en doen. Maar soms vinden we het wel fijn om even van de drukte te ontsnappen en weer nieuwe dingen in GB te ontdekken.
Over de jaren heen hebben we al aardig wat gezien van Groot Brittanie gezien o.a. York, Bath, Oxford, Cambridge, Isle of Wight, Brighton, Bournemouth, Southend on Sea, Cornwall, Devon, Edinburgh, Bury St Edmunds, Norfolk, New Forest, Leeds Catle, Cotswolts.
Volgend jaar wil ik graag naar het Lake District National Park en verder ben ik benieuwd of andere mensen nog tips hebben voor een paar dagen/weekendje weg in Groot Brittannie. We hebben een auto, maar we gaan ook graag met de trein. We houden van wandelen, leuke stadjes bekijken, strand, natuur, cultuur en lekker eten.
Ben benieuwd!

Alvast bedankt!
Groetjes
Christina

Leeds

Als je van wandelen houdt, dan kan ik je West Yorkshire aanbevelen. Met de auto ben je er geloof ik in ongeveer 2.5 uur.

Je zou Leeds als uitvalsbasis kunnen gebruiken, maar Leeds is een beetje een saaie stad. Misschien zijn plaatsjes als Harrogate leuker om te overnachten. (Aangezien ik in Leeds woonde heb ik geen adressen van hotels net buiten Leeds.) Je kan er voor kiezen om bv naar naar Fountains Abey in Ripon te gaan, een hele mooie Abbey in een mooi aangelegd park. Ideaal om lekker te wandelen, zowel rondom de Abbay en de vijvers eromheen, als ook in het ‘deer park’ wat erbij ligt.

Kirkstall Abbay tussen Leeds en Bradford vind ik ook erg mooi, al ben je daar redelijk snel uitgegeven.

In de Yorhshire Dales kun je prachtig wandelen, er zijn zowel lange als korte wandelingen.

Mijn favoriet in Bradford is het foto en film museum. Echt fantastisch! Mooie tijdelijke exposities, maar ook een aantal permanent tentoonstellingen over ondermeer de geschiedenis van de fotografie en vanalles over BBC programma’s.

New Castle

New Castle als stad ken ik niet zo goed. Vlakbij Ner Caslte ligt echter het plaatsje Durban, met een prachtige cathedraal.

Ten noorden van New Castle vind je Farne eiland. Waarschijnlijk niet leuk in de winter, maar in het seizoen vind je hier heel veel broedende vogels (waaronder puffins) en ook zeehonden.

Ben je al eens in Wales geweest? Ik vond Wales supermooi, een weekendje Snowdonia of Brecon Beacons? Of puffins kijken in Pembrokeshire?

Een jaar of twee geleden ben ik in Liverpool geweest, is ook een grappige bestemming voor een weekendje weg.

Of Liverpool in combinatie met Manchester. Met name het MoSI is een aanrader!

Hey harstikke bedankt voor je jullie reacties Jenny en lovestedentrips!
Ik ben idd nog niet in Wales, Pembrokeshire, Leeds, Liverpool en Manchester en Newcastle geweest. Leuk, leuk, leuk!! Nu Will en Kate gaan trouwen op 29 April hebben we er weer een extra bankholiday bij dus ga ik een mooi tripje plannen! Prachtige foto’s maak je trouwens Jenny!
groetjes
Christina

x2, ben d’r een aantal keren geweest nu en elke keer is het geweldig!