Bezienswaardigheden rond Londen

Hallo allemaal,

We zouden deze zomer graag 2 weken op reis gaan. We dachten plots aan Londen.

Is er rond Londen veel te zien om bv. 2 weken rond te toeren en dan een dag of 3 Londen te bezoeken?

We zouden de tgv naar Londen nemen en dan gebruiken maken van openbaar vervoer. Maar ik ken veel te weinig van Engeland om te weten of het de moeite is.

Heel erg bedankt op voorhand

Hoi!
Leuk dat jullie naar Londen willen.

In Londen is opzich zoveel te zien dat je gerust 2 weken kan vullen. :slight_smile:

Maar hieronder vind je een paar dagtrips buiten Londen die met de trein te bereiken zijn.

Dagje strand, bijvoorbeeld naar Brighton
Een dagje Oxford of Cambridge
Dagje windsor Castle, trein naar Windsor & Eton Riverside
Hampton Court Castle
Richmond Park en Kew Gardens (nog net in londen)
Pretpark Alton Towers
Dagje wandelen/mountainbiken in The New Forest
Go-aping en Leeds Castle
Beicester Village (outletshopping)

Wat vinden jullie leuk om te doen in de vakantie? Je zou ook een auto kunnen huren en dan Cornwall en Devon kunnen bezoeken.

groetjes
Christina

Bedankt voor de tips.

Wij houden van een city trip en vooral natuur. Dus het dagje wandelen/mountainbiken spreekt ons zeker aan.

Is er bv. een ideale uitvalbasis om geen 2 weken in het dure londen te moeten verblijven?

De auto huren zit er niet in voor ons: ik ben nog maar 22 en blijkbaar moet ik 23 jaar zijn.

Alle tips zijn welkom,

Heel erg bedankt.

Je zou ook naar Wales kunnen gaan (bijvoorbeeld vliegen op Cardiff, daar een paar daagjes blijven) en dan mountaibiken en hiken in Snowdonia en dan van Cardiff met de bus of trein naar Londen. In Wales heb je diverse hostels, dus overnachten hoeft niet duur te zijn.

Hallo,

Ethan palace bezoeken is zeker de moeite waard.
Een stukje van londen af ligt ook nog Hever castle waar Anna Boleyn is opgegroeid mooie tuinen eromheen.
Als je naar Kent gaat heb je daar ook mooie kastelen zoals Dover castle en daar vlakbij the white cliffs van Dover, daar kun je echt een hele mooie wandeling langs de kust maken. Andere kastelen in de buurt zijn Deal castle en Walmer castle. Canterbury is ook de moeite waard.

Zuid Engeland is eigenlijk sowieso mooi.

Groetjes

Hoi,

Ik heb Londen ook in een korte tijd moeten bezoeken en heb toen met een fietstocht veel gezien! Was zelfs met een Nederlandse gids met Baja Bikes.