Met de lage vliegtarieven van Easyjet heb ik de gewoonte om elk jaar een of twee keer naar Londen te gaan voor een lang weekend.
Maar ik heb de stad zelf nu wel gezien. Wie heeft er leuke tips voor dagtrips vanuit Londen? Ik ben al eens naar Stonehenge en Windsor Castle geweest, maar er is vast veel meer te beleven in de omgeving van Londen. Wie heeft er leuke ideeën???
Weet niet of je een beetje literair aangelegd bent, zo ja, dan is het bezoeken van Canterbury (Canterbury tales :biggrin:) uiteraard een leuk idee, zo’n anderhalf uur met de trein vanuit Londen. Mooie, historische stad.
Hetzelfde geldt voor Oxford (1 uur met de trein) en Cambridge (circa anderhalf uur met de trein), hele mooie steden om een dagje in rond te lopen en volgens mij ook niet veel meer dan 100 kilometer van Londen af.
En daar kom ik weer met mijn Rabbies… Als ik me goed herinner heb jij destijds in Schotland ook al een dagtour met Rabbies gemaakt, zij hebben ook tours die vertrekken vanuit Londen, wellicht zit daar nog iets leuks voor je bij.
Hoi C4th, dank voor je tips.
Dat lijkt me wel leuk, Canterbury. Ik denk dat ik die als eerst ga proberen.
Ik was in november al met Rabbies (n.a.v. jouw Schotland-tip) naar Stonehenge/Windsor Castle geweest. Viel wel een beetje tegen. Veel haastwerk en slechts drie medepassagiers die alleen Chinees spraken. Dit is de enige dagtrip die ze hebben vanuit Londen. Schotse highlands met Rabbies was overigens wel erg leuk. Dat ga ik in de herfstvakantie denk ik nog een keer doen:)
Have fun.
Met Rabbies heb ik ook alleen ervaring in Schotland en dat was gewoon goed, erg goed!
Bedoel je met de stad de hele regio Groot-Londen ?
Zo niet, is misschien ook Richmond (upon Thames) en omgeving een optie, met o.m. Hampton Court en Richmond village.
Hoi, nee, daar was ik nog niet geweest. Inmiddels toegevoegd aan mij to-see list:) Thanx.
Jullie zijn natuurlijk wel hierdoor in het voordeel bij mij volgende entry voor het Grote Zoekplaatjestopic:)
Tja… leuk voordeel, maar je moet het maar net als eerste zien en weten… ongetwijfeld komen er nog de befaamde: “Volgens mij ben ik daar geweest” kreten voorbij (om vervolgens te concluderen dat je daar nog nooit geweest bent) :biggrin: