Vakantieplannen voor UK dit jaar?

Hoi allemaal,

Wat zijn jullie vakantieplannen voor dit jaar? >>>
Wie gaan er naar Groot Brittannie dit jaar?
Waar gaan jullie naar toe?
Laat het ons weten!

groetjen
Christina

Ik wil deze zomer graag een maand gaan rondreizen door Groot-BrittanniĆ«, Schotland & Ierland! Weet nog niet precies hoe, wanneer & met wie… Misschien vind iemand het leuk om mee te gaan?

Mn vriend en ik gaan maybe ook naar the UK, rondreizen in het zuiden. Maar de plannen zijn nog niet heel concreet. Zag wel dat je met de trein per auto 70 euro enkele reis betaald, dat valt wel mee. Nu zijn er nog geen aanbiedingen bij Ryanair ofzo, voor in de zomervakantie. Maar maybe dat deze er tzt wel zijn, dan is vliegen goedkoper!
Bij 3 op reis zag ik een stukje van zuid Engeland, waar ze een oud VWbusje gaan huren. Dat is wel echt super leuk! Op de site van 3 op reis vind je er wel info over.
Dus… tips zijn nog altijd welkom!!

Gr. Anne

Als je met de auto wilt, zou ik me aanmelden voor de aanbiedingen-emails van Norfolkline.

Ik heb zojuist een retourtje geboekt voor 35 euro.

De ferry duurt iets langer natuurlijk, maar je weet in ieder geval zeker dat je niet halverwege de tunnel stil komt te staan :smiley:

1 like

hallo etienne hier,please help, ik ben me aan het zoeken voor een leuk verblijf in essex of kent,ik denk aan een huisje op een park of zo maar moet niet al te groot zijn wel kinderrijk. heeft iemand een leuke tip mag ook iets anders zijn (kinderen. niet te duur en willen natuurlijk makkelijk naar london kunnen) word de eerste x naar GB dus ik kan alle tips gebruiken Thanks

Hallo forumlezers,

We willen deze zomer een paar dagen in Oxford rondkijken. Heeft iemand tips over accommodaties (mag ook een huisje/b&b net buiten Oxford zijn), dingen die moeten zien en leuke pubs of restaurants?

^ tjah, het hangt af van waar je interesses liggen :stuck_out_tongue: Natuurlijk kun je niet rond University of Oxford. De gebouwen (campussen) en studenenhuizen (ff de naam kwijt) zijn echt overal in de stad. Er is daar een winkelstraat, maar niet veel bijzonders qua winkels. Wat je verder ook kunt doen is enkele locaties bezoeken die voorkomen in films (onder andere beelden voor Harry Potter zijn daar gefilmd geweest). En je hebt er leuke parken.

Mijn eigen plannen zijn:

• 2 daagjes Londen in april met ouders. We gaan de Warner Bross Studio Tour van Harry Potter bezoeken en meteen een dagje Londer er aan toegevoegd :slight_smile:
  • Rondreis in Engeland met BFF. We zijn nog aan het uitzoeken welke plaatsen we willen bezoeken, maar deze staan er alvast op: Bath, Gloucester, Oxford, Cambridge, Stongehenge, Salisbury (originele versie van Magna Carta), Bristel, Birmingham, Nottingham, Blackpool en York). We hebben er zo’n drie weken voor uitgetrokken.

Dank voor je berichtje! Ik ga ook eens bij BFF kijken.

Wij vinden Oxford altijd zo sfeervol in de afleveringen van Morse en Lewis.
Daardoor zijn we nieuwsgierig geworden naar de geschiedenis van de stad en willen het ook wel eens in het echt zien.

Groeten,
Hieke

Ja, in series en films komt het altijd erg sfeervol naar voor, maar ik moet eerlijk zijn dat Oxford een beetje tegenviel. Alleen de gebouwen van de universiteit zelf waren adembenemend. Ik was er wel voor de opendeurdag van Oxford University en niet voor toerisme, maar toch xD

Ik vind Cambridge leuker dan Oxford.

Hoewel de campus lelijk is, heeft echter de universiteit van Leeds een speciaal plekje in mijn hart. Maar dat is omdat ik er gewerkt heb.

Concrete plannen om naar de UK te gaan heb ik niet. Als zou ik zo in de loop van het jaar kunnen besluiten een langweekend naar de zuidkust of naar Farnes Islands te gaan om te duiken.

Mijn vriendin en ik willen in september backpackend tien dagen door Schotland trekken. Waarschijnlijk inclusief een overtocht met DFDS van IJmuiden naar Newcastle. We verblijven dan in B&B en reizen zoveel mogelijk per streekbus om zoveel mogelijk van het landschap te zien. Het gebied dat we in gedachten hebben is alles ten noorden van Callander (Highlands), hoewel we Edinburgh niet willen overslaan.

Iemand ervaringen met het reizen per streekbus door Schotland?

Het is altijd moeilijk kiezen. Ik wordt het meest aangetrokken door berg en kustgebieden. Vorig jaar hebben een kameraad en ik het Lake District en Skye in Schotland gecombineerd. Dat is wel een stukje rijden maar voor herhaling vatbaar. Dan heb je het dus over de mooiste berglandschappen van Groot-Brittanniƫ.

Ik zit er ook aan te denken weer naar zuidwest Engeland te gaan. De hele kust in Dorset, Devon en Cornwall is indrukwekkend. Je kunt daar fantastisch lopen langs het South West Coast Path. Ik wil dan graag nog naar Lulworth Cove in Dorset maar ook naar Cornwall en de hoge kliffen van Exmoor in het noorden van Devon. Geweldige landschappen in die counties. Ook mooi zijn de rode kliffen in East-Devon (rond Sidmouth en Exmouth). Daar kun je ook uitstekend lopen.

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl