Reistips vanaf Yangon naar Kyaikto naar Mandalay of Bagan

Hebben jullie tips om vanuit Yangon naar Kyaikto (Gouden Rots) te reizen? In februari vertrek ik samen met mijn vriend naar Myanmar en zijn volop bezig met de voorbereidingen. Nu starten we in Yangon en lijkt het me mooi om naar De Gouden Rots te gaan…Kan dit het beste snelste per bus of taxi? Heb ook ergens gelezen dat je over een mooie brug het plaatsje Kyaikto kunt bereiken.

Van daaruit willen we naar Mandalay of Bagan ws per vliegtuig. Wat is het meest handige qua reisroute? We vinden het ook leuk om stukken per trein te reizen zijn er nog plaatsen om bv vanuit Kyaikto eerst per trein naartoe te gaan? We houden juist van de ook niet-toeristische plaatsen dus alle tips zijn welkom! Bedankt!

Het snelst is met gids naar de Gouden rots. Dan kan je heen waar je wilt en stoppen wanneer je wilt. Een mooie brug hebben wij niet gezien maar dat wil niet zeggen dat deze er niet is.

Om naar Mandalay of Bagan te kunnen moet je weer terug naar Yangon.

Met google: “train to golden rock myanmar” heb ik dit gevonden: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294190-i9408-k6823181-Launching_of_direct_train_service_from_Yangon_to_Golden_Rock-Myanmar.html
Maar of er een trein ergens anders heen gaat vanaf de gouden rots kan ik zo niet vinden.

Veel plezier daar! Dat gaat je zeker lukken.

Bedankt voor je tip! Waar heb jij overnacht bij de Gouden Rots en klopt het dat het vanaf Yangon ongeveer 5 uur rijden is per taxi? Heb je ook nog een stop in Bago gemaakt? Groetjes, Inge

Wij hebben in het Golden Rock Hotel overnacht. Is halverwege de berg. De klim is redelijk zwaar.

Het is inderdaad ongeveer 5 uur rijden. Wij hebben ook diverse stops gemaakt waaronder in Bago bij diverse tempels etc. Maar ook bij een “visfabriek”. Of te wel een familie welke uit de rivier vissen haalt, deze droogt en verkoopt langs de weg. Zeer leuk om te zien, maar het ruikt wel flink. Dit is een standaard trip van reisorganisaties.

Dus je hebt een soort tour geboekt vanuit Yangon oid? Dit heb je daar geboekt of had je dat al van tevoren besproken? Was het Golden Rock Hotel duur? Welke plaats/plaatsen heb je na Kyaikto bezocht? Sorry voor de vele vragen maar vindt juist de verhalen en reistips van andere reizigers erg nuttig en leuk :slight_smile: Bedankt alvast!

Groetjes, Inge

In 2012 was Myanmar net echt open. Wij hadden de hele vakantie geboekt in Nederland, anders dan dat we normaal gesproken doen. Dit stukje was een reisblok van onze gehele vakantie. Hier het blok: http://myanmar.outsight.nl/bouwstenen/de-gouden-rots/

Wij hebben alleen de Gouden rots bezocht in Kyaiktho en dus 1 nacht overnacht in Kyaiktho. Vervolgens weer terug naar Yangon voor de rest van onze vakantie. Geen idee wat de overnachting kostte. En de prijzen voor overnachtingen in 2012 zijn zeker niet meer te vergelijken. Het aanbod hotelkamers is achter gebleven met de toename van toerisme en dus schaarser geworden wat de prijzen (sterk) heeft doen stijgen.
Deze trip zal vast nu ook wel goed ter plaatse te boeken zijn maar in 2012 was er nog niet zo heel veel bekend wat betreft de werkwijze daar.

Onze reis was als volgt:
Yangon, Gouden Rots (incl. Bago), Yangon, Inle Lake, Kalaw, Mandalay, Bagan, Ngapali en Yangon.

Vragen mag je altijd, wij vinden het ook prettig tips van mensen te krijgen die al in het land zijn geweest welke wij willen bezoeken. Iedereen wordt er meer ervaren door.

1 like