Het is weer zover, we gaan weer op pad om de aankomende winter te onderbreken en lekker 3 weken door te gaan brengen in Myanmar.
Ben nu aan de puzzel begonnen een rondreis samen te stellen en hoor graag jullie tips of dat er nog verbeteringen in aan te brengen zijn. Kan altijd wel wat hulp gebruiken, en jullie ervaringen in Myanmar zijn daarom natuurlijk zeer welkom.
Dit is wat ik tot nu toe gefröbeld heb:
1 Vlucht Amsterdam - Bangkok
2 Vlucht Bangkok - Yangon
Nacht Yangon
3 Volle dag Yangon
4 Volle dag Yangon
5 Met de bus van Yangon naar Kyaikto
Nacht Kyaikto
6 Volle dag Kyaikto
7 Bus Kyaito - Yangon
Nachtbus naar Nyaungshwe
8 Volle dag Nyaungshwe
9 Volle dag Nyaungshwe
10 Volle dag Nyaungshwe
11 Bus naar Bagan
Nacht Bagan
12 Volle dag Bagan
13 Volle dag Bagan
14 Met de boot naar Mandalay 5.00u - 17.00u
Nacht Mandalay
15 Volle dag Mandalay
16 Volle dag Mandalay
17 Vlucht Mandalay - Bangkok
Bus naar Cha Am of Hua Hin ???
Nacht Cha Am of Hua Hin
18 Volle dag Cha Am of Hua Hin
19 Volle dag Cha Am of Hua Hin
20 Volle dag Cha Am of Hua Hin
Late checkout - bus naar luchthaven
21 Vlucht Bangkok - Amsterdam
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.
Groetjes Driek en Kwep :chin::chin:
Ben nu de hotels aan het bekijken op de plaatsen waar wij willen gaan verblijven.
Misschien iemand die mij tips kan geven welke wijk in Yangon het prettigst is te verblijven i.v.m. bezienswaardigheden, restaurantjes, markten e.d.
Wat voor vluchten heb je?
Budget airlines vliegen namelijk van het oude Bangkok DMK. Alleen Thai/Bangkok/MAI vanaf BKK.
In het eerste geval moet je in Bangkok dus nog naar het andere vliegveld.
Persoonlijk zou ik meer tijd in Maynmar doorbrengen. Ik heb de volle 28 visadagen benut en had nog wel langer willen blijven om ook naar het zuiden en uiterste westen te kunnen.
Route is voor de rest wel te doen.
Mocht je langer blijven, dan kun je de tijd in en rond Mandalay wel gebruiken voor dagtrips.
En vanaf daar eventueel enkele dagen nemen voor Pyin U Lwin en treinrit over de U Bein Bridge en de Shan in en rond Hsipaw.
In Yangon zou ik een hotel nemen met pick-up van het vliegveld.
Er zijn weinig goede budgethotels, dus vroeg boeken en dan vragen ze waarschijnlijk om een week vooraf nog te bevestigen.
Johan
1 like
De vlucht naar Yangon is al geboekt en inderdaad vanaf de oude luchthaven DMK, anders word het wel erg kostbaar.
En meer tijd hebben we niet, was dat maar waar, 21 dagen is de tijd die wij maximaal onderweg kunnen zijn.
Omdat wij toch weer vanaf Bangkok naar huis vliegen kiezen we er toch in het voor ons prettige Thailand te eindigen.
Wel ergens aan het strand, heb gelezen dat de avonden/nachten in januari in Myanmar nogal koud kunnen zijn vanaf Ine Lake noordwaarts,
dus een paar lekkere warme avonden op het eind van onze rondreis zijn van harte welkom.
Er is nog wat werk aan de winkel, en ga weer snel verder met het zoeken naar leuke hotelletjes/guesthouses.
Ben nu al een beetje laat met reserveren, heb al een paar keer FULL HOUSE als antwoord gekregen.
Ik had een tof hostel in Yangon. Via hostelbookers. Zal hem even opzoeken. Verder is er in Yangon niet veel te beleven. Die trein over die hoge brug is te gek, tevens een hele vette hike gemaakt van 4 dagen
Een hike met of zonder gids? Ben benieuwd.
Ik heb begrepen dat je over land niet naar t zuiden kan/mag, alleen met dure boten.