Yangon of Mandalay

Volop aan het lezen en voorbereiden voor onze trip naar Myanmar in Oktober. We vliegen op Bangkok en willen gelijk doorvliegen. Nu zie ik bij verschillende reisverslagen dat er vaak op Yangon wordt gevlogen. Wij willen naar Yangon , inle lake , Kalaw , Mt popa, Bagan Mandalay ( misschien nog Bago en Toungoo als ik daar wat leuks over kan vinden,en twijfelen nog over Ngapali beach ( anders lekker in Thailand naar het strand)

Mij lijkt vliegen op Mandalay handiger , zodat je naar beneden reist , en indien er geen vlucht te krijgen is we altijd nog met de bus terugkunnen naar Thailand. Voor / tegens???

Ook zouden wij graag naar de getatoeerde vrouwen willen. Iemand een idee of dit weer mogenlijk is en of dat makkelijk te bereizen is? Is toch Meauk - U ???

Bedankt alvast!

Niemand enig idee???

Ben een paar dagen in Mrauk U geweest en vond dit het hoogtepunt van m’n bezoek aan Myanmar. Het is wat meer afgelegen en een stuk minder toeristisch dan Bagan of Inle, maar ook wat lastiger te bereiken. Heb zelf de getatoeerde vrouwen niet bezocht, van de personen die ik gesproken heb in Mrauk U die wel naar de Chin dorpen geweest zijn hoorde ik gemengde verhalen. De een vond het fantastisch, de ander vond het landschap onderweg mooier dan het “menselijke circus” in de dorpen.

Volgorde van reizen is meer wat je zelf handig vind. In November was Yangon nog de enige optie bij gebruik van e-visa, maar wellicht is dit ondertussen uitgebreid. Makkelijkste optie naar Mrauk U is met vliegtuig vanuit Yangon naar Sittwe, eventueel met een tussenstop op Ngapali, en vervolgens van Sittwe met de boot naar Mrauk U. Vanuit Mrauk U kan je eventueel met de bus verder naar Bagan indien je niet dezelfde route terug wil naar Yangon. Voor een bezoek aan Mrauk U ben je minimaal een dag aan in- en een dag aan uitreizen kwijt. Je hebt dus minimaal 4 a 5 dagen nodig als je daar 2 a 3 dagen wilt zijn.

Wij zouden ervoor kiezen vanaf Bangkok naar een van de twee te vliegen en dan terug vanaf de andere plek. Wij zijn van Bangkok naar Mandalay gevlogen. Vanaf daar Hsipaw, Bagan en Inle bezocht, daarna naar Yangon en vanaf Yangon zijn we toen terug gevlogen naar Bangkok.

Heel veel plezier met de voorbereidingen, Myanmar is fantastisch!

Er gaat geen bus van Yangoon naar Thailand, je moet dus vliegen. Ik zou de vlucht dan ook vantevoren vastleggen.

Ik ben overigens één van de reizigers die op Yangoon gevlogen is in plaats van op Mandalay. De reden is simpel: toen ik ging waren er nog geen vluchten op andere steden, en ook niet echt binnenlandse vluchten. Na een kort verblijf in Yangoon ben ik per trein naar Mandalay gereisd, dat was achteraf behoorlijk afzien. Maar misschien is het spoor inmiddels verbeterd.

Met Air Asia vlieg je voor euro 75,00 pp. van Bangkok naar Mandalay.
Air Asia vliegt ook op Yangon.
Voor jullie route lijkt mij Mandalay de beste optie.