Tips & Advies rondreis in Myanmar

Beste, ik ben op zoek naar advies en tips omtrent mijn rondreis door Myanmar. Graag zou ik het volgende willen bezoeken en vraag me af of dit haalbaar is:

Plan is voor 21 dagen:

Vanuit Bangkok vlucht naar Mandalay op 22 september 2015
Mandalay +/- 3 dagen (tevens bezoek omliggende steden/ dorpen)
Vanuit Mandalay naar Inlemeer +/- 3 dagen
Vanuit Inlemeer op naar Bagan ook hier +/- 3 dagen
Vanuit Bagan naar Mrauk U +/- 6 dagen
Vanuit Mrauk U naar Nagapali (strand) +/- 4 dagen
Nagapali naar Yangon 2 dagen
Yangon terug naar Bangkok

Is dit haalbaar? Dient men veel gebruik te maken van binnenlandse vluchten of is dit over land ook te doen? Tevens ben ik erg benieuwd naar de prijzen betreffende hotels! Ik lees namelijk dat deze erg hoog zijn? Is dit werkelijk het geval, of zijn er nog goedkopere backpacker hostels in het land?

Hoe is Mrauk U als bestemming? Is dit echt de moeite waard? Hoe reist men er het beste naar toe?

Alle tips zijn welkom! Alvast dank!

Groetjes

Wij zijn niet naar Mrauk U geweest dus geen idee of het de moeite waard/haalbaar is. Rest van de schema lijkt haalbaar, maar hou wel rekening met verlies dagen ivm reistijd.

Er rijden behoorlijk wat bussen, waarvan ook veel s nachts. Dat scheelt je een nachtje hotel en spaart tijd uit. Maar niet iedereen is fan. De VIPbussen vonden bij behoorlijk oke. Trek wel warme kleding aan en neem een muts mee (serieus!) want de airco gaat op standje vries.

Prijzen hotels vallen best mee hoor. Voor Azië niet echt goedkoop maar voor 25 a 35 dollar kun je best een prima tweepersoonskamer met eigen badkamer vinden. Check agoda.com voor meer info.

Wij zijn zelf ook nog in Kalaw geweest en hebben vanaf daar een 2 daagse trek naar Inle Lake gedaan. Tussendoor in een klooster geslapen. Vond wij erg leuk. Overigens is trek een groot woord hoor. Weinig klim werken en sommige stukken gaan over normale paden.

Myanmar is prachtig maar je moet wel snel gaan want de Chinezen zijn als gekken aan het bouwen en het wordt steeds toeristischer! Veel plezier met de voorbereidingen.

Hallo,

Wij zijn vorig jaar naar Myanmar geweest en hebben Mrauk U wel gedaan en het was voor ons echt een hoogtepunt. We zouden het niet graag gemist hebben. De reis er naar toe is al een hele onderneming. We zijn gevlogen naar Sitwe en van daaruit vaar je 's morgens met een 4 uur durende privé-boottocht naar Mrauk U. Nog verder terug in de tijd en met hele bijzondere tempels. Ook vanuit Mrauk U kan je weer met een bootje naar de Chin-villages varen. Ook echt een aanrader!

In Mandalay hebben wij met 2 jongens op de brommers de stad en buiten de stad verkend. Ook een echte aanrader want zij brengen je ook op niet toeristische plaatsen. Als je wilt kan ik zijn mailadres aan je geven.

Succes met de voorbereidingen en Myanmar is echt een van onze TOP-vakanties geweest!

Groetjes, Lian

hallo linu

Gaarne die email van die jongens op de brommer

kan je ook de prijs geven ervan en de slaapplaatsen die jullie gedaan hebben

groeten

Dag linu,

Misschien ga ik ook weer naar Myanmar.
Dan is zo’n adresje van “die jongens op de brommer” wel handig. :wink:
Wat mij betreft graag het **e-mailadres **hier op het forum vermelden. Als dat mag tenminste.

Hallo José en Renee,

De naam van de gids is Hla Myo Naing en zijn mailadres is:
hlamyonaing7@gmail.com
Op de bijgevoegde foto’s staat ook wat we op die 2 dagen allemaal hebben gezien. Het is natuurlijk Engels met veel fouten maar als je het leest is het vast wel duidelijk. En het is serieus de moeite waard om met hem op stap te gaan; de hele dag onderweg tot de avond is gevallen!
Als je met 2 bent gaat zijn broer mee. Ze rijden veilig en hebben helmen voor je bij.
Hla Myo leest regelmatig zijn mail en zal je dan terug antwoorden. Ook kan je hem op Facebook vinden.
Succes!

Groetjes, Lian

1 like