Reisschema Myanmar : feedback en tips?

In januari vertrekken wij op reis naar Myanmar. Hebben jullie tips die jullie met ons willen delen? Dat zou ons al een stukje meer op weg zetten.

We hebben reeds een begin van ons reisplan als backpackers:

  • van Bangkok(1 of 2 overnachtingen) tot Mandalay met Air Asia
  • Mandalay (3 overnachtingen)
  • van Mandalay naar Bagan met de boot ( 1 dag)
  • Bagan (3 of 4 overnachtingen)
  • van Bagan naar Inle Lake via Mount Popa
  • Inle Lake ( 4 of 5 overnachtingen)
  • van Inle Lake naar KInpun (Golden Rock) (met bezoek aan een groot weeshuis in de buurt (3 overnachtingen)
  • van Kinpun naar Hpa-an (2 overnachtinen)
  • van Hpa-an naar Mawlamyine met de boot
  • Mawlamyine (3 overnachtingen)
  • van Mawlamyine naar Yangon
  • Yangon (2 overnachtingen)
  • terug tot Bangkok (1 overnachting)

Kan je ons hierop feedback geven? Tips voor overnachtingen in Bangkok of onderweg? Do’s of dont’s? Thanks!

Wekijken uit naar jullie antwoord!

Dirk en Liesbeth

Hoi Dirk en Liesbeth,
Ik kan jullie alleen wat zeggen over mijn ervaringen met het eerste deel van jullie reis (tot aan Inle Lake), want de overige bestemmingen in het zuiden ben ik niet geweest. Mandalay 3 overnachtingen is prima. Dan kan je één dag de highlights in Mandalay zien (het Shwe Bin Monastery niet overslaan!) en de andere dag naar Mingun, Sagaing, Inwa en U Bein Bridge (eventueel iets korter door Mingun te schrappen). Huur voor de hele dag een taxi (ca 60 dollar).
De boottocht van Mandalay naar Bagan: doen! Je kunt evt de taxichauffeur vragen om langs het ticketoffice (of tourist agency) te rijden om een dag van tevoren de boottickets te kopen. Het is een super relaxte manier van reizen naar Bagan. Heerlijke stoelen op het dek, boekje erbij en van het uitzicht genieten. Ontbijt en lunch is inbegrepen. Het is wel wat langer dan de bus, maar veel meer ontspannen.
Van Bagan naar Inle via Mount Popa: lijkt mij lastig te regelen. Wij hebben een minibus van Bagan naar Kalaw genomen, maar deze was al de hele dag onderweg (8 uur). Inle Lake is nog 35 km verder. Als jullie van wandelen houden, is een 2 of 3 daagse trekking van Kalaw naar Inle Lake aan te bevelen. Dan kom je langs allemaal kleine dorpjes, contact met kinderen en primitief slapen op een farmhouse. Heel speciaal.
3 of 4 nachten Inle Lake lijkt mij de max. Behalve boottochtjes en een fietstochtje is er niet heel veel meer te doen volgens mij.
Veel plezier!

1 like

Hoi Dirk en Liesbeth, zijn jullie inmiddels terug uit Myanmar? Ik vertrek samen met mijn vriend over 3 weken dus ik dacht wellicht hebben jullie nog tips? Hoe is jullie reisroute bevallen? Groeten, Inge