Rondreis Myanmar (ongeveer 3 weken)

Hey

In april/mei zouden we voor een drietal weken naar Myanmar willen reizen.
Momenteel hadden we volgende tour in gedachte. Het zou fijn zijn als de kenners er even hun mening over kwijt wilden.

DAG 1: Brussel-Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok => Vlucht Mandalay
Dag 4: Mandalay
Dag 5: Mandalay => Boot naar Bagan
Dag 6 en 7: Bagan
Dag 8: Bagan => Bus via Mount Popa naar Kalaw
Dag 9 en 10: Tweedaagse trekking Kalaw naar Inle Lake
Dag 11 en 12: Inle Lake
Dag 13: Inle Lake => Nachtbus Yangon
Dag 14 en 15: Yangon
Dag 16: Yangong => Bus naar Ngwe Saung
Dag 17-18: Ngwe Saung
Dag 19: Ngwe Saung => bus naar Yangon
Dag 20: Yangon => Vlucht Bangkok
Dag 21: Bangkok
Dag 22: Bangkok => Brussel

Voila, laat gerust horen wat jullie ervan vinden. Teveel, te weinig of net goed? Alle tips zijn welkom.

Groeten
Philippe

Hallo Philippe,

De route die je in gedachte hebt is volgens mij goed te doen en de meeste hoogtepunten van het land zitten erin verwerkt. Maar er zitten wel flink veel lange reisdagen tussen en houd er rekening mee dat het erg warm is in Myanmar in de tijd dat jullie van plan zijn te gaan. Maar Myanmar is fantastisch dus jullie zullen hoe dan ook een mooie reis gaan maken!

Myanmar is een fantastisch land in alle opzichten. De beste tip die ik kan geven is om contact op te nemen met Ernst-Jan Boogaards, hij is Nederlander maar woont en werkt in Myanmar als professioneel tourleader/gids. Hij kan je alles vertellen wat je wilt weten over Myanmar en je kunt ook je reis of onderdelen ervan via hem boeken. Je vindt hem op de website van TravelMoodz, waar je als reiziger rechtstreeks in contact komt met gidsen wereldwijd. Hierbij de link naar zijn profiel en je kunt hem vrijblijvend om advies vragen: http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/ernst-jan-bogaards/tours-en-excursies#tabs

Succes en alvast veel plezier!

lange reisdagen kun je goed veruilen voor nachtbussen. Deze hebben geweldige stoelen en omdat je snachts reist kun je een hotelnacht besparen en n dag sightseeing weer toevoegen

Hallo,
Ik had even een vraag mbt tot Mandalay.
Hoeveel dagen denken jullie dat je nodig hebt voor Mandalay? Is één dag voldoende voor de highlights? Dat idee krijg ik wel.
Daarnaast wil ik ook naar de oude steden rondom Mandalay: Amarapura, Inwa, Sagaing. Is dit in één dag te doen?

Dat zou dan betekenen dat ik twee dagen in Mandalay doorbreng en dan met de nachtbus bijv. door kan naar Bagan.

Alvast bedankt!

Wij vonden 2 dagen inderdaad genoeg. Je zou ook enkel de steden rondom Mandalay kunnen doen en dan alsnog de boot pakken, is namelijk wel een relax tripje en vond de bezienswaardigheden in Mandalay persoonlijk niet zo heel bijzonder.

Heel veel plezier!

Misschien nog een leuke tip. Wij zijn achterop de scooter van Chaungtha naar Ngwe Saung gebracht. Erg leuk tripje door mooie dorpjes en met kleine bootjes het water over. Ik weet niet of het andersom ook kan, maar zo ja dan is het wel een aanrader.