Beste lezers,
Afgelopen weekend hebben mijn man en ik de knoop doorgehakt: we gaan deze zomer 2 weken naar Myanmar (en eindigen nog een week op een Maleisisch strand) 
We vliegen vanaf Kuala Lumpur naar Mandalay en vetrekken weer vanaf Yangon. Ik heb een globale reisroute gemaakt en hoor graag jullie tips:
Dag 1: Aankomst Mandalay
Dag 2: Mandalay (boottocht naar Mingun)
Dag 3: Mandalay (Innwa, Sagain)
Dag 4: Mandalay-Bagan
Dag 5: Bagan (fiets huren, sightseeing)
Dag 6: Bagan (Mt. Popa)
Dag 7: Bagan
Dag 8: Bagan-Pindaya (Pindaya Caves)
Dag 9: Kalaw
Dag 10: Kalaw-Inlemeer
Dag 11: Inlemeer (boottocht)
Dag 12: Inlemeer- Yangon
Dag 13: Yangon
Dag 14: Vertrek
Qua vervoer zitten we na te denken of we alles met het vliegtuig moeten doen (Mandalay - Bagan - Heho - Yangon) of dat we ook een keer de bus of de boot (van Mandalay naar Bagan) kunnen pakken. Hoe zit dat met regenseizoen? Wat raden jullie aan? We zouden graag de 2 of 3 daagse wandelroute doen van Kalaw naar Inle Lake, maar dit is ons afgeraden in juli, heeft iemand dit wel gedaan rond deze tijd?
Daarnaast zit ik te twijfelen of we deze route “zelfstandig” gaan doen of dat we via een local travel agency de hotels, vluchten en guides boeken. Ik heb hierop navraag gedaan, dit was ongeveer 1450 dollar pp wat ik eerlijk gezegd wel veel vind. Is het land zelfstandig goed te bereizen en is het verstandig om van tevoren hotels/vluchten te boeken of hoeft dit niet in “green season”?
Wat was jullie budget voor 2 weken Myanmar?
Hebben we zo een goede route of missen we nog essentiele dingen?
Ik hoor het graag van jullie?
Dank alvast!!
Groeten,
Sanne
Hoi Sanne,
Wat leuk dat jullie naar Myanmar gaan, het is er echt fantastisch! Jullie route ziet er goed en haalbaar uit.
Afgelopen zomer waren wij in Myanmar en wij hadden in het gebied rond Kalaw erg veel regen en zijn blij dat we daar geen trekking hebben gedaan. Maar je kunt natuurlijk ook geluk hebben met het weer. Verder hebben wij overigens best heel veel goed weer ook gehad en we zijn zeker niet weg geregend.
Het stuk Mandalay- Bagan kun je heel goed met de bus doen. De busreis duurt ongeveer 5 uur en bus en wegen zijn prima!
Wil je niet georganiseerd reizen maar wel vorig wat dingen vastleggen? Misschien kunnen wij jullie helpen? Kijk eens op www.springnaarmyanmar.nl.
Hoi,
Wij gaan deze route in Oktober doen in 17 dagen, alleen omgekeerd en 1 nacht de golden Rock erbij. Ik heb op advies van vele toch de hotels vastgelegd, om niet voor verassingen te komen staan. De prijzen zijn vrij hoog in vergelijking met andere landen en in 3 gevallen, inle, bagan en Mandalay wilde we graag een zwembad. Heb alles geboekt bij Agoda en Booking.com, gemiddeld zo’n 30-35 euro per kamer. Het vervoer tussenm de plaatsen regel ik terplekke. Is ook niet zo heel duur. Dan lijkt 1450 P/P me een torenhoge prijs!
Weet jij misschien of je ook van Bagan naar Mandalay met de boot kunt? Ik lees het overal van Mandalay naar Bagan.
Hele fijne vakantie en laat eens weten hoe het gegaan is?
Groet, Inge
Hallo Inge! Boot Bagan naar Mandalay kan maar is stroom opwaarts en duurt 2 of 3 dagen volgens mij. Niet echt een aanrader tenzij je veel tijd hebt 
Wij zijn in december in Myanmar geweest. Prima land om zelfstandig te bereizen. Alles met openbaar vervoer gedaan. Trek wel wat warms aan in de bus, want de airco gaat op standje vries!!!
Trekking Kalaw - Inle is echt een aanrader, maar natuurlijk niet in de stromende regen. Zou gewoon ter plekke het weer bekijken. Mocht je geen trekking kunnen doen dan zou ik Kalaw persoonlijk overslaan.
Heel veel plezier! Myanmar is prachtig!
We blijven maar 1 dag in Kalaw, ik ga daar een foto van een fotograaf afgeven aan iemand . Hij heeft met die foto een grote prijs gewonnen( Foto van een oude vrouw met sigaar) en wil graag die foto aan haar geven. Volgende dag gaan we door naar Bagan.