Reistips gevraagd

Graag jullie expertise/ informatie en enthousiaste ervaringen :wereld:
Met een vriendin ben ik een reis aan het plannen naar Argentinië en ik word echt overstelpt met informatie. In positieve weliswaar. Het belooft hoe dan ook een bijzondere ervaring te worden!

Dingen die we graag zouden willen doen:

• Buenos Aires
  • Iguazu (optie)
  • Cordoba
  • Talampaya
  • Mendoza
  • Bariloche (7-meren route)
  • Puerto Madryn (voor de walvissen)
  • El Calafate
  • Torres del Paine
  • Vuurland
  • Ushuaia ? (Hier hoor ik wisselende berichten over)
  • Buenos Aires

Aan jullie de vragen:

• hoelang gaan we over deze route doen. We hebben een maximum van 6 weken beschikbaar;
  • We hebben nog iets gehoord over de Maanvallei… (waar is die en is het de moeite waard);
  • Hoeveel tijd moeten we nemen voor de verschillende locaties?
  • Wat is de reistijd tussen de verschillende punten?
  • Is het gemakkelijk om dit ter plekke te regelen, of verstandiger vooraf (en bij wie)?
  • Zijn er nog dingen die we echt missen?
  • Is een extra optie Paaseiland een waanzinnige wens?

Een boel vragen I know! Maar het belooft dan ook wel een hele bijzondere reis te worden.

Thanks a lot!!:chin:

Hola,

Ik probeer kort en bondig te antwoorden op je vragen:

• Hoelang gaan we over deze route doen. We hebben een maximum van 6 weken beschikbaar > volgens mij kom je hiermee een heel eind, er van uitgaande dat je veel vluchten pakt

• We hebben nog iets gehoord over de Maanvallei… (waar is die en is het de moeite waard) >* is in San Juan en zeker de moeite waard om mee te pakken als je toch Talampaya al wenst te doen (de parken liggen dicht bij elkaar)*

• Hoeveel tijd moeten we nemen voor de verschillende locaties?

• *Buenos Aires (3 tot 7 dagen, afhankelijk of je een stadmens bent)

• Iguazu (optie) max 3 dagen

• Cordoba max 3/4 dagan

• Talampaya max 2 dagen (incl Maanvallei/Ischigualasto)

• Mendoza max 3/4 dagen

• Bariloche (7-meren route) 4/5 dagen

• Puerto Madryn (voor de walvissen) > zijn na dec verdwenen, wanneer ga je? > normaliter max 3 dagen

• El Calafate > max 3 dagen

• Torres del Paine (ken ik niet persoonlijk)

• Vuurland > vind ik wel erg mooi, max 3/4 dagen

• Ushuaia ? > zie hierboven (Vuurland)

• Wat is de reistijd tussen de verschillende punten? > zie de topic http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=91193

• Is het gemakkelijk om dit ter plekke te regelen, of verstandiger vooraf (en bij wie)? > *dat is preken in eigen kerk…hangt er ook van af wanneer je gaat, wat je budget is, etc. Over het algemeen horen wij van onze klanten dat ze een “meer bijzondere” ervaring opdoen als ze de reis bij ons hebben geboekt *

• Zijn er nog dingen die we echt missen? > Ja, Salta & Jujuy vind ik persoonlijk één van de mooiste regio´s van het land

• Is een extra optie Paaseiland een waanzinnige wens? > *geen idee, ken het niet persoonlijk, lijkt me wel een mijl op zeven (loopt volgens mij ook alleen via Santiago de Chile)

groet,

Jan

Hallo Jan,

Dank voor je reactie! Super :slight_smile:
Nog 2 vraagjes dan:

• wat is de beste reistijd voor Argentinië?
  • De dagen die je noemt, is dat inclusief reistijd naar de volgende bestemming in het lijstje?

Thanks,
Laura

Hola Laura,

Ja, de beste reistijd… lastig, in principe nu (voorjaar hier) en het najaar (maart/april). De winter (juli/aug) is ook best goed te doen, zeker in het midden en noorden, altijd droog en zonnig.
De zomer is erg warm, vooral in het midden en noorden en het kan af en toe flink regenen (gelukkig maar!).

De reisdagen die ik noem zijn ter plekke, ik heb niet uitgerekend hoe je uitkomt met je 6 weken trouwens…

groet,
Jan