Reistijden indonesie

Hey!
Wie kan ons helpen? Wij zouden eind oktober vertrekken naar Thailand, na 3 weken trekken we naar indonesie voor 5 weken.
Nu maken we ons zorgen over het weer… We zouden los in het regenseizoen zitten dan…
Maar we lezen heel tegenstrijdige berichten. Sommigen zeggen dat het niet veel voorstelt, terwijl anderen doen alsof het er dagen aan een stuk stormt!
Bedankt!!

Via Wereldwijzer app

Topic verplaatst naar het Indonesië Reiscafé.

Ik ben meer dan 10 keer in indonesie geweest, variërend van een paar weken tot een half jaar. Ik heb nog NOOIT dagen achter elkaar storm gehad!

Ja, het kan regenen. Maar het regent zelden de hele dag.

Dus volgens jou hoeven niet perce iets aan te passen in onze route?
We gaan daar ook duiken, en we zouden natuurlijk niet willen dat we niet kunnen gaan duiken omdat het te hard regent elke dag…

Via Wereldwijzer app

Bij mij is nog nooit een duik gecanceld vanwege het weer.

Sommige stekken zijn misschien op een bepaalde dag niet te bereizen vanwege de wind, maar dat kan ook in het droge seizoen gebeuren. Met duiken ben je meer afhankelijk van de wind en de maanstand dan van de regen.

Ok super! Bedankt voor de reactie! Toevallig ook ervaring met kerst en nieuwjaar vieren in indobesie of myanmar?:slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ik heb zowel kerst in indonesie (2006) als in Myanmar gevierd.

Zie www.ikreis.net voor m’n reiservaringen.

Hallo Elien, Mijn ervaring is dat in de “regentijd” vooral de luchtvochtigheid een stuk hoger is en er bijna iedere dag wel een (fikse) regen of onweersbui is al dan niet gepaard gaande met wind. Heb het in ieder geval nog nooit als hinderlijk ervaren of er echt dingen voor moeten laten. Als ik naar Indonesië ga is dat meestal in het regentijd. Veel plezier gewenst alvast. Heb je al een route voor je reis door Indonesië?

Hey!
We zouden beginnen op Bali. Daar een weekje zitten. Daarna naar Lombok om vandaaruit zo snel mogelijk te vertrekken op de live aboard naar flores en komodo en de andere kleine eilandjes.
Nadien met de boot terug.
Eens terug op lombok , de rinjani trekking doen en nadien ontspannen op gili’s.
Afhankelijk van de tijd zoude we eventueel nog de bromovulkaan op java doen. We verblijven een 5tal weken in indonesie.
Nog andere tips of aanraders?
We wilden eventueel sulawesi er nog bijnemen maar dan wordt het te druk denk ik.
Het probleem is dat we vandaag onze volgende vluchten (naar Myanmar) moeten vastleggen, voor ons visum te krijgen.

We weten niet goed waar het het leukste is om de feestdagen te vieren!
Bedankt!!!

Via Wereldwijzer app

Ik weet niet of de trekking de Rinjani op te doen is in het regenseizoen. Het wordt dan sneller glad, en je slaapt dan toch buiten in een tent? Daarnaast belemmeren de wolken missen het zicht. (Vergeet niet dat het weer in de bergen zomaar kan omslaan - overal ter wereld.)

Feestdagen in Azie vind ik nooit geweldig. In Bali is het nieuwjaar in maart, in Myanmar in april/mei. Mensen daar hebben weinig met onze (christelijke) feesten.