Reis in November

Goedemiddag,

In November wil ik graag een maand naar Indonesie gaan. Ik weet nog niet hoe het reisprogramma eruit gaat zien maar ik denk dat we een drietal eilanden gaan bezoeken.

Echter, ben ik een beetje huiverig voor het regenseizoen. Op veel informatieve sites lees ik dat dit juist een goede periode is omdat de natuur mooier is en het toch wat koeler is. Een regenbuitje kan ik wel hebben maar een hele dag bewolkt en regenen wekt bij mij geen ultiem vakantiegevoel op… Nu hoop ik dat er ervaringsdeskundige op het forum zijn die in deze periode bijvoorbeerd op Bali, Sulawesi, Flores enzovoorts zijn geweest.

Oftewel wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.

Robbert

Robbert, mijn persoonlijke ervaring is dat het ook in het regenseizoen nooit de hele dag achter elkaar regent. De buien zijn vaak kort maar wel hevig. Na de regen komt altijd weer zonneschijn en als die komt is ook het gelijk weer tropisch warm. Vanwege de warmte is wat bewolking soms meer dan welkom.

1 like

Ik ben vorig jaar de laatste 2 weken van november naar Java en Bali geweest. Ik liet me niet afschrikken door het regenseizoen, omdat ik eerder in Thailand en Costa Rica in het regenseizoen was geweest zonder al te veel overlast. Buien van hooguit een paar uur en vaak 's nachts.

Echter, ik heb vorig jaar in Indonesië nog nooit zoveel regen meegemaakt! Het regende letterlijk dagen achter elkaar en de eerste dagen vond ik dat nog niet zo erg, maar na een tijd begon ik het toch wel vervelend te vinden. Elke excursie moest plaatsvinden in de regen en je kleding droogt bijna niet meer. En op een gegeven moment waardeer je die mooie natuur dan ook niet meer die er zo groen uit ziet dankzij de regen lol2

Maar goed, wie weet was dat een uitzondering, alleen ik ga er de volgende keer toch wel serieus over nadenken om m’n reis buiten het regenseizoen of aan het einde daarvan te plannen. Het is een risico dat je neemt en het kan meezitten of tegenvallen :slight_smile:

1 like

Vorig jaar was echt een extreem slecht jaar in Indonesie qua regen. Was echt ongebruikelijk. We hadden het jaar ervoor 1,5 jaar gereisd en gewoond en dit jaar ook van feb-mei en geen problemen. De gebruikelijke buien aan het eind van de dag.
Tja, zoiets als de Nederlanse zomer? Lijkt ook meer herfst dit jaar!

www.footprinttravel.nl Go Fair. Go Local.
Bouw met je eigen Indonesie rondreis.