weer november

Hallo,

september 2012 hebben we Bali bezocht en nu willen we in november 2014 teruggaan. Nu lees ik dat het dan regenseizoen is, wat moet ik me daarbij voorstellen: hele dagen regen of een bui en dan weer de zon? Vorig jaar zijn we in Maleisië geweest en dat was goed te doen in het regenseizoen. Het betreft geen strandvakantie, we reizen het eiland zelf rond. Uit weerberichten kan ik veel lezen, maar ik hoor het liever van mensen die er geweest zijn in deze periode. Dank voor jullie reacties.:zon02:

groetjes, Monica

Hallo , het weer in Indonesie en met name Bali, op Java regende het aan 1 stuk ,op Bali het mooiste weer van de wereld.

November is officieel regentijd ,maaaar hoeft niet . Wij merken hier de klimaatverandering wel extreem ,dwz dat mijn Mango boom nu al vruchten heeft ipv november-december. Een concreet antwoord op jouw vraag is echt niet te geven, wel is de lucht vochtigheid dan erg hoog mn als er bewolking is. Gisteravond een tropische regenbui van ca 3 uur gehad , voor mei niet normaal .

Laat je reis daar door niet verknallen , een hele dag regen is (nog) zeldzaam.

Groetjes uit Bali

1 like

Dank je wel, we gaan het gewoon doen!!!:wereld:

Helemaal goed Monica, een hele fijne vakantie wens ik jullie zonder regen en veeuul zon.

1 like

Hoi Monica, wij zijn een paar jaar gelden in november geweest en hadden we zelfs overdags helemaal geen regen. Alleen 's nachts had het wel eens geregend. Maar vorig jaar waren we in januari, dus midden in de regentijd en toen begonnen we met 3 dagen non stop regen. Gelukkig werd het daarna droger en hadden we soms aan het einde van de dag een flinke bui. Maar zoals Paulana al zegt er is geen peil op te trekken. Dus ik zou zeggen gewoon boeken. Vermaken doe je je toch wel.

1 like