Weer in oktober/november

Hoi,

Mijn vriend en ik willen graag op vakantie naar Bali. Vanwege ons werk zitten we vast aan de periode oktober/november. Nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat dit eigenlijk te laat is in het seizoen, er zou dan veel regenval zijn. De reisgidsen zijn hier ook niet eenduidig in.

Heeft iemand ervaring met deze bestemming in deze tijd van het jaar?
Ik wil graag een strandvakantie :vak02:, 16 dagen constante regenval is dan niet echt de bedoeling.

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten Monique

oktober/november is inderdaad het begin van het regenseizoen, maar meestal regent het niet de hele dag. er kunnen wel een paar fikse buien vallen, maar er val ook volop zon zijn.

een buitje op zijn tijd is soms best verfrissend :slight_smile:

Jammer dat is niet meer, sinds vier jaar is er geen peil meer op de seizoenen hier te trekken. Het beeld van het regenseizoen is de gehele dag bewolkt, lijkt soms Nederland wel, maar dan warm. Ook vaak 's nachts regen die dan in de ochtend ophoudt. Begin verleden jaar hadden we hier in Solo een hagelbui, als duiveneieren is niet overdreven. Deze hele week is het vreselijk op Java, overstromingen, vloedgolven, rukwinden. maar dat kan in februari. 2006/2007 duurde het regenseizoen drie weken, daarnaast alleen regen 's nachts. 2007/2008 kende Solo zijn eerste overstromingen sinds 1966. We zaten hier dagen geisoleerd, zonder electra en zo, leek wel Zeeland 1953.

Afgelopen november zat ik in Ambon stad ook midden in een banjir, vrij ongewoon daar.

16 dagen constante regenval komt niet voor. Regen houdt in het algemeen altijd na enige uren op. Ik heb wel eens 3 dagen regen achter elkaar meegemaakt, zonder ophouden. Dat is gedurende 19 jaar. Motregen (hujan grimis) komt tegenwoordig vaak voor. Op Bali begint het regenseizoen later dan op Java en kan Okt/Nov. aldaar in theorie “veilig” worden genoemd, zeg maar smerig heet :zon:

Hallo Monique,
Wij zijn in Noord Bali geweest van eind september tot half maart en zijn nu pas 2weken terug thuis .
We hebben dit jaar wel wat meer regen gehad dan het jaar ervoor dezelfde periode maar wat is veel regen ,een bui van een 30 minuten en daarna terug zon ,alles wat opgefrist .
We hebben deze keer de meeste regen gehad eind december en in januari .
Ook regend het meer in zuid bali dan in het noorden dus laat je niet ontmoedigen door het regen seizoen ,wij gaan ook weer terug in september to maart 2010.
Groetjes Rita