:vak02:
Hallo allemaal,
Dit jaar kan ik 5 weken vakantie opnemen…wow!
Vorig jaar ben ik 5 weken naar Mexico geweest, wat een prachtig land. Het was wat racen maar ik heb heel veel gedaan en gezien.
Nu is m`n keuze gevallen op Indonesie. Nu weet ik dat 5 weken best kort is aangezien Indonesie ook heel mooi, divers, goedkoop en groot land is.
Vanaf 20 september zal ik weg kunnen vliegen naar Indonesie. Dan begint officieel net het regensiezoen. Mijn vakantie uren kan ik niet meenemen naar volgend jaar. Ik denk dat ik Java, Bali en Sumatra ga bezoeken.
Mijn vraag is, is het verstandig om van eind september tot eind oktober/begin november naar Indonesie te gaan? Overal staat wat anders geschreven over het regenseizoen…maar over het algemeen valt september/oktober wel in de natte periode.
Wat zijn jullie ervaringen? Regent het elke dag een uurtje of is het net als oktober in Nederland?
Groetjes van Dionne
Het valt best mee. Bovendien is het niet zo dat elk jaar het regenseizoen precies op hetzelfde moment begint, soms is het droog tot half oktober/ eind oktober. Bovendien is het warm.
1 like
We zijn vorig jaar in oktober/november op Java en Bali geweest. Meestal was het s morgens ‘gewoon’ droog, lekker warm, zonnig met wat bewoling en viel er aan het begin van de middag een (fikse) bui :storm: waarna het weer gewoon droog en zonnig werd. Wij hebben het in ieder geval helemaal niet als hinderlijk ervaren … :vak01:
1 like
Dankjewel voor je reactie. Ik ga gewoon een ticket boeken en vertrek meteen na de personeelsdag, zo rond 20 september. Zoals ik her en der lees is november het ergste qua regen en dan ben ik al weer terug.
Die regenbuien duurde ook geen 3 uur lang?
Groetjes van Dionne:zon02:
Ik heb het 2 keer meegemaakt dat het op Bali 3 uur achter elkaar regende. En dat terwijl ik er een aantal keer tijdens het regenseizoen ben geweest/er toen woonde.